kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

نصب دوربین مداربسته برای اصناف الزامی شد

پلیس برای کنترل جدی‌تر قهوه‌خانه‌ها و ناامن کردن این‌گونه محیط‌ها برای پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و زیر نظر داشتن سارقان از دوربین‌های مدار بسته استفاده می‌کند.


سرهنگ خلیل هلالی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی از نصب آزمایشی دوربین مدار بسته در چهار قهوه‌خانه تهران خبر داد و گفت: در این رابطه در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا کارگروه تشدید مبارزه با سرقت تشکیل شده است.
وی در هجدهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت تاکید کرد: در سه ماهه اول امسال 39 نفر از اتباع افغانی که اقدام به سرقت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی، در تشریح دیگر اقدامات در راستای پیشگیری از جرم سرقت بیان داشت: ضوابط پیشگیرانه‌ای برای اماکن عمومی و اصناف در نظر گرفته شده که در دستور کار ادارات نظارت بر اماکن عمومی سراسر کشور قرار گرفته است از جمله اطمینان از نصب دوربین‌های مدار بسته که علاوه بر ایجاد بازدارندگی از جرم سرقت، سرنخ‌های زیادی در اختیار پلیس برای کشف قرار می‌دهند؛ از دیگر اقدامات ما در حوزه پیشگیری از سرقت، استفاده برخی از اصناف از شیشه‌های ضد گلوله است که به مرور اجرا خواهد شد. وی همچنین از اجرای 4 طرح مشترک با پلیس آگاهی ناجا در تهران بزرگ طی سه ماهه اول سال برای شناسایی خریداران و فروشندگان اموال مسروقه خبر داد و افزود: تاکنون مکاتباتی با اتاق‌های اصناف شهرستان‌های کشور در راستای افزایش ایمنی انجام شده است. رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی، با اشاره به عملکرد رده‌های متناظر استانی اظهار داشت: تاکنون 4 قهوه‌خانه در تهران به صورت آزمایشی به دوربین مجهز شدند که امکان نظارت بر خط بر این صنوف را برای ماموران فراهم می‌کنند چرا که این اماکن، محل تجمع مالخران و سارقان هستند. سردار حسین اشتری جانشین رئیس پلیس کشور نیز در این جلسه با الزامی دانستن نصب دوربین توسط اصناف گفت: افزایش دوربین‌ها در بسیاری صنوف منجر می‌‌شود تا پلیس با بازبینی فیلم‌های ضبط شده، اطلاعات خوبی در خصوص سارقان به دست آورد بنابراین نصب دوربین باید الزامی شود. وی تاکید کرد: اقدامات پلیس آگاهی ناجا در راستای برگزاری جلسات با خودروسازان و اعلام معایب موجود ایمنی خودروها را اقدامی مناسب در جهت پیشگیری از سرقت خودرو دانست.