kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸

قیس خزعلی، مصطفی کاظمی را نصیحت کرد/مقابل حشدالشعبی قرار نگیرد

دبیرکل« عصائب اهل‌الحق»، ضمن اعلام اینکه حکم دستگیری اعضای حشدالشعبی از سوی نخست‌وزیر عراق صادر شده بود نه دستگاه قضایی، به «مصطفی کاظمی» نصیحت کرد که در برابر حشد قرار نگیرد.



 شامگاه پنجشنبه گذشته نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ ۴۵ «حشد‌الشعبی» متشکل از گردان‌های حزب‌الله عراق یورش برده و تعدادی از مجاهدان حشد را دستگیر کرده‌اند. واکنش سریع نیروهای حشد، باعث عذرخواهی کاظمی و آزادی دستگیر شدگان شده است.
«قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، در این خصوص گفت: حکمی از جانب دستگاه قضایی عراق برای دستگیری اعضای حشدالشعبی صادر نشده‌، بلکه کاظمی این دستور را داده است.
وی افزود: هیچکدام از نخست‌وزیران سابق عراق مجاهدان را هدف قرار نداده ‌اند جز الکاظمی. یک نصیحت به الکاظمی؛ در برابر مجاهدان حشدالشعبی نایست زیرا آنها نماینده ملت هستند.
خزعلی ادامه داد: بیانیه عملیات مشترک درباره بازداشت اعضای حشد را آمریکایی‌ها نوشته بودند.
 وی تأکید کرد، کاظمی نمی‌تواند در برابر حشد‌الشعبی که مدافع حاکمیت عراق است، بایستد. دولت کاظمی یک دولت موقت است و کار آن برگزاری انتخابات زودهنگام و عبور از چالش‌های اقتصادی است.
قیس خزعلی حضور نیروهای آمریکایی در عراق را «اشغالگری» خواند، به ویژه پس از آنکه پارلمان رأی به اخراج آنها داده است.
در ارتباط با اقدام دولت کاظمی، «سید مجتبی حیدری» مدیر دفتر شبکه« الاتجاه» وابسته به کتائب حزب‌الله عراق، در گفت‌وگو با فارس گفت: نیروهای مقاومت عراق بر این باورند که دستور مستقیم کاظمی به دستگیری مجاهدان حشد‌الشعبی، در راستای خوش‌خدمتی به آمریکایی‌ها بوده است و او می‌خواست تأیید همه‌جانبه آنها را داشته باشد، تا شاید به جای دولتی موقت، که باید انتخابات زودهنگام را برگزار کند، زمان بیشتری در قدرت بماند، اما باید بداند این کار حمایت مردمی را به پایان می‌رساند.