kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
روحانی در جمع جوانان نخبه کشور:

نخبگان در تصمیمات راهبردی کشور حضور فعال داشته باشند

رئیس‌جمهور تاکید کرد: نخبگان کشور باید در تصمیمات راهبردی و کلان حضور فعال داشته باشند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار جمعی از جوانان نخبه و منتخب کشور اظهار داشت: ایران اسلامی از کشورهای پیشرفته و مترقی و بعضی از کشورهای منطقه که پیشرفت‌هایی در برخی حوزه‌ها داشته‌اند، کمتر و پایین‌تر نیست و باید بتوانیم با استفاده از استعدادهای برتر و ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد به جایگاه واقعی خود دست یابیم.
رئیس‌جمهور با بیان این که باید با برنامه‌ریزی و عمل، زمینه جلب و جذب نخبگانی را که از کشور مهاجرت کرده‌اند، فراهم آوریم، گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال استفاده از توان فکری نخبگان حاضر در کشور است و در این زمینه همه مساعی خود را به کار خواهد بست.
وی با تاکید بر این که نخبگان جامعه باید احساس کنند، مشکلات جامعه و کشور مشکلات آنها و همه مردم است، افزود: امروز ما در زمینه اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی، مسائل فرهنگی و اجتماعی و محیط زیست دارای مشکلاتی هستیم و باید در مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور تلاش کنیم و بدانیم که توسعه کشور نفع همگان را در بر دارد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم، عضو یک ملت هستیم همه ایرانی‌ایم و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم. همه از یک جامعه و نظام هستیم و به نظام انقلابی خود مفتخریم و اگر دست به دست یکدیگر بدهیم و تلاش کنیم می‌توانیم امیدوار به یک آینده خوب و مطلوب برای کشور باشیم.
روحانی با اشاره به اینکه نخبگان، فناوران و کارآفرینان و اندیشمندان باید پیوندشان را با جامعه علمی و فراگیری دانش‌های نوین قطع نکنند، خاطرنشان کرد: آثار نخبگی باید در همه بخش‌های مولد کشور نظیر کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، مشهود و ملموس باشد و باید جامعه نخبگی کشور پیوند خود را با این بخش نیز حفظ کند.
وی ادامه داد: نخبگان کشور باید در تصمیمات راهبردی و کلان حضور فعال داشته باشند و حاکمیت باید از نظرات و اندیشمندان نخبه در همه عرصه‌ها استفاده کند، دولت تدبیر و امید، مسئولیت و وظیفه خود را پیوند مسیر فکری نخبگان با مدیریت کشور و تصمیمات راهبردی و ارتباط کار نخبگان با تولید و مسایل مهم کشور می‌داند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت قدرتمند نمی‌تواند مسایل را حل کند بلکه این جامعه قدرتمند است که می‌تواند مشکلات خیلی پیچیده کشور را مرتفع کند، اظهار داشت: هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند مسایل جمعی و جامعه را حل کند و این مهم نیازمند اتحاد، وحدت و مشارکت و در کنار هم قرار گرفتن همه اعضای ملت است و این حضور می‌تواند، آینده کشور را بسازد.