kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳

مراسم احیای سومین شب قدر در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز

مراسم احیای ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور میلیون‌ها مهمان ضیافت الهی در سراسر کشور برگزار شد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، این آیین پربرکت در سومین شب قدر در حرم مطهر رضوی(ع) با حضور میلیون‌ها زائر و مجاور در صحن جامع رضوی و مساجد، حسینیه‌ها و منازل شخصی در شهر مشهد و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی برگزار شد.
حضور میلیونی شب‌زنده‌داران در آخرین شب از شب‌های قدر در حرم منور رضوی به حدی بود که تمامی صحن و رواق‌های این مکان قدسی در ساعات اولیه مملو از جمعیت شد و ورودی‌های حرم منور مسدود شد. شمار زیادی از شب زنده‌داران که به علت ازدحام جمعیت نتوانستند وارد حرم مطهر شوند، در خیابان‌های اطراف مراسم احیای خود را برگزار کردند.
شهر مقدس قم نیز در سومین شب از لیالی پرفیض قدر، شاهد برگزاری پرشکوه مراسم احیاء و راز و نیاز میهمانان ضیافت الهی بود.
مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور ده‌ها هزار نفر از میهمانان ضیافت الهی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بیوت برخی از مراجع و مساجد سراسر استان برگزار شد.
این مراسم معنوی در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) در شبستان‌ها، صحن‌ها، رواق‌ها و خیابان‌های اطراف حرم مطهر با شکوه خاصی برگزار شد.
همچنین شهر شیراز به ویژه حرم مطهر احمد‌ابن موسی(ع) در سومین شب از لیالی قدر میزبان شب‌زنده‌دارانی بود که الغوث ‌الغوث را زمرمه کردند.
هزاران دلداده اهل بیت(ع) تا سحر با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت احمد ابن‌موسی شاهچراغ (علیه‌السلام) به شب‌زنده‌داری پرداختند.
گفتنی است مردم مسلمان و مومن شهر تهران نیز در آخرین شب از لیالی با برکت قدر و شب بیست و سوم ماه ضیافت الهی با عشق و شور زاید‌الوصفی در اماکن مذهبی از برکات این شب بهره بردند.