kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

یک منطقه مهم نظامی در حومه دمشق به دست ارتش سوریه افتاد

ارتش سوریه طی عملیاتی، یک منطقه مهم نظامی را در «جوبر» از کنترل تروریست‌های مسلح خارج کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، تروریست‌های فعال در سوریه اخیرا  منطقه نظامی «عرفه» را به اشغال خود درآورده بودند و قصد داشتند که از آنجا به دمشق حمله کنند. اما ارتش دیروز طی عملیاتی، گروه‌های مسلح را در هم کوبید و شبه‌نظامیان را  مجبور کرد که این منطقه را ترک کنند. هم‌اکنون ارتش سرگرم پاکسازی منطقه از مین و بمب‌های کار گذاشته شده است. با تسلط ارتش بر عرفه، کمربند امنیتی اطراف دمشق بیش از پیش مستحکم‌تر می‌شود.
دیروز منابع سوری همچنین خبر دادند، «ابودجانه» سرکرده داعش در جنوب دمشق و در منطقه «یلدا» توسط دیگر گروه‌های تروریستی کشته شد.
در حومه حلب هم درگیری میان عناصر داعش و «ارتش آزاد» ده‌ها کشته و زخمی از دو طرف برجای گذاشت. به گفته منابع محلی، این درگیری هلاکت 60 تروریست و جراحت 70 نفر دیگر از آنها را در پی داشت. انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در شهرک «اخترین» حومه حلب نیز هلاکت و جراحت 30 تروریست را در پی داشت.همچنین، گروه تروریستی داعش با هدف ایجاد رعب در  دل نیروهای دولتی، تصاویری از اجساد 300 نظامی سوری را از طریق اینترنت منتشر کرد. این نظامیان در حمله اخیر داعش به میدان گازی «الشاعر» شهر حمص کشته شده بودند.الشاعر که دومین میدان گازی بزرگ سوریه است، هم‌اکنون بخش‌هایی از آن در کنترل تروریست‌هاست.