kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
تظاهرات ضد اسرائیلی در شهرهای جهان همچنان ادامه دارد

همدردی ملت‌های جهان با زنان و کودکان بی‌دفاع غزه

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با برپایی تظاهرات ضد اسرائیلی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان بی‌دفاع خواستار پایان دادن به این حملات شدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، هزاران تن از مردم اتریش با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود: «اتریش برای فلسطین» «مدعیان دروغین حقوق بشر چشمان خود را باز کنید» در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه تظاهرات کردند.
در این تظاهرات که در وین پایتخت اتریش و شهرهای دیگر این کشور برگزار شد تظاهرکنندگان خواستار توقف هر چه سریع‌تر جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه شدند.صدها تن از مردم آمریکا نیز با تجمع مقابل وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت‌های کاخ سفید از تل‌آویو تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند، «فلسطین را آزاد کنید»، «زنده باد فلسطین» «شرم بر جان‌کری»، «شرم بر اسرائیل».
در اسپانیا، کانادا، استرالیا، آلمان، فرانسه، آفریقای جنوبی، تایلند، افغانستان، پاکستان، تایوان، لبنان، الجزایر، مغرب، هلند و دیگر کشورهای جهان نیز مردم تظاهرات کردند و حملات اسرائیل به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را محکوم کردند.
در بسیاری از این کشورها پرچم‌های اسرائیل و آمریکا به آتش کشیده شد و شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» طنین‌انداز شد. با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع این منطقه این روزها موج تنفر از اشغالگران صهیونیست سراسر جهان را فرا گرفته است.در همین رابطه گروهی از کودکان و جوانان هندی با برپایی اجتماع اعتراض‌آمیز علیه رژیم صهیونیستی در دهلی نو با همنوعان خود در غزه ابراز همدردی کردند.
فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی و کرانه باختری برای ابراز همبستگی با مردم غزه اعتصاب عمومی کردند.
به دنبال اعتصاب عمومی در سراسر فلسطین و احتمال درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها، رژیم صهیونیستی در تمامی مناطق صهیونیست‌نشین اعلام آماده‌باش کامل کرد.
در این میان امیر کویت طی اظهاراتی تأکید کرد جامعه جهانی به مسئولیت‌های خود در قبال اوضاع غزه عمل کند. سفیر بولیوی در سازمان ملل نیز آمریکا را مسئول وضعیت فاجعه‌بار در غزه دانست.