kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

کوتاه از شهرستان ها


ازدواج در مزار شهداء
بابل- خبرنگار کیهان: بسیجی مقداد حسین‌زاده و سیده عاطفه بزرگ‌نژاد بسیجی دانشجوی تربیت‌معلم تهران در مزار 5 شهید گمنام امامزاده قاسم بابل مراسم ساده عقد را انجام دادند.
هر دو نفر هدف از این کار را ساده بودن مراسم ذکر کردند و مهریه عروس 14 سکه بهار آزادی و قرآن‌مجید بود.

امضای تفاهم‌نامه
شیراز- خبرنگار کیهان: با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه ساماندهی بافت تاریخی شیراز به امضاء رسید.
تسریع در تصویب طرح تفصیلی بافت قدیم- تهیه سند بلندمدت چشم‌انداز توسعه‌شهری و مشارکت وزارت راه و شهرسازی در بازسازی و احیای سه محور تاریخی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وصول مالیات
یزد- خبرنگار کیهان: امسال درآمدهای مالیاتی استان یزد 690 میلیارد تومان تعیین شده که در سه ماه نخست امسال، 93درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده وصول شده است که نسبت به برنامه، هفت درصد عقب‌ماندگی دارد.مدیرکل امور مالیاتی استان با اعلام این خبر گفت: تلاش می‌کنیم مالیات‌های تعیین شده را تا پایان سال وصول کنیم.سیدرضا نوربخش خاطرنشان کرد: درآمدهای عمومی استان یزد امسال 768 میلیارد تومان تعیین شده که 690 میلیارد تومان آن معادل 90درصد درآمدهای استانی را درآمدهای مالیاتی شامل می‌شود.

معافیت 2/5 میلیون یورویی
مشهد- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری با صدور 31 فقره مجوز معافیت گمرکی، کارآفرینان صنعت و معدن استان از 2/5 میلیون یورو معافیت حقوق ورودی برای ماشین‌آلات خارجی برخوردار شدند.
راضیه علیرضایی اظهار داشت: ارزش مجموع ماشین‌آلات وارد شده مشمول معافیت 43/5 میلیون یورو است که کارآفرینان صنعت و معدن استان از پرداخت 2/5 میلیون یورو حقوق ورودی آن معاف شده‌اند.
وی افزود: این ماشین‌آلات از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد کشورمان شده است.

کاهش اهدای خون
اشنویه- خبرنگار کیهان: مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: تعداد اهداکنندگان خون در آذربایجان‌غربی طی ماه مبارک رمضان کاهش یافته است.
امیر اولیایی رضایی در بازدید از پایگاه انتقال خون اشنویه اظهار کرد: به استناد فتواهای موجود از مراجع دینی، اهدای خون نه تنها باعث باطل شدن روزه نمی‌شود، بلکه واجب کفایی هم شمرده شده است.وی با اشاره به اهمیت اهدای خون برای نجات بیماران اطلاع‌رسانی این موضوع را از ائمه جماعت و روحانیون خواستار شد.

هدر رفتن آب
اردبیل- خبرنگار کیهان: فرماندار اردبیل گفت: فرسودگی لوله‌ها موجب هدر رفتن 25درصد آب‌آشامیدنی اردبیل می‌شود.
جواد زنجانی در جلسه بررسی وضعیت آب‌آشامیدنی اردبیل افزود: برای جلوگیری از این خسارت لازم است با بررسی کامل نسبت به رفع مشکل فرسودگی شبکه آب اردبیل اقدام شود.

معافیت مالیاتی در کیش
کیش- خبرنگار کیهان: رئیس اداره مالیاتی در منطقه آزاد کیش اعلام کرد: شرط استفاده از معافیت مالیات‌های منطقه آزاد کیش فقط با مجوز اقتصادی صادره از سازمان منطقه آزاد کیش امکان‌پذیر است.
جلیل مهرنیا گفت: استفاده از معافیت‌های مالیاتی شامل سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی حقیقی و حقوقی می‌شود که مجوز فعالیت اقتصادی از سازمان منطقه آزاد کیش را داشته باشند.
وی افزود: تمامی فعالان اقتصادی دارای مجوز اقتصادی صادره از سوی سازمان منطقه آزاد تا پایان تیرماه می‌بایست اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به اداره امور مالیاتی کیش ارائه بدهند تا از معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد بهره‌مند شوند.

تشکیل کمیته کودکان و نوجوانان
سمنان- خبرنگار کیهان: مسئول طرح و برنامه ستاد کنگره شهدای سمنان گفت: این استان در کشور نخستین استانی است که کمیته کودکان و نوجوانان را تشکیل داده است که پنج هزار نفر از کودکان در این جشنواره شرکت کرده و همگی با محوریت و موضوعیت شهدا است.
محمد شاهجویی افزود: استان سمنان از لحاظ تعداد شهید مقام سوم و از نظر اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل مقام دوم را در کشور دارا است.

 پایان لایروبی قنات
* مدیر جهاد کشاورزی سمنان از اتمام عملیات لایروبی و مرمت قنات بداق‌آباد خبر داد.
حسین اصغری گفت: برای اجرای این عملیات لایروبی، به میزان 90میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و 20میلیون ریال نیز آورده بهره‌برداران هزینه شد.وی از اتمام کار تسطیح نسبی 6هکتار از اراضی جهادکشاورزی شهرستان با صرف 60میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی و 12میلیون ریال از محل آورده کشاورزان نیز خبر داد.

شهری پیشرفته
تبریز- خبرنگار کیهان: با تزریق 60هزار میلیارد ریال به طرح‌های شهری، تبریز ظرف 3 سال آتی به یک شهر پیشرفته و مدرن تبدیل می‌شود.
صادق نجفی شهردار تبریز در جلسه شورای اسلامی تبریز اظهار کرد: با عملی شدن 30هزار میلیارد ریال بودجه مصوب شهرداری در سال جاری، روند رشد و توسعه عمران و آبادانی عملی می‌شود.