kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱

تشییع باشکوه شهید معلول فلسطینی‌که به ضرب 8 گلوله به شهادت رسید

مراسم تشییع جوان معلول فلسطینی که به دست نظامیان اشغالگر صهیونیستی در قدس به شهادت رسیده است، با حضور مردم فلسطین برگزار شد.

نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه اقدام به شلیک هشت تیر به طرف «ایاد الحلاق» جوان فلسطینی، در نزدیکی «باب الاسباط» (بخش قدیمی شهر قدس) کردند، که منجر به شهادت وی شد. پلیس رژیم اشغالگر قدس مدعی شد که این جوان مسلح فلسطینی را حین فرار از دست ماموران پلیس، هدف قرار‌داده است! در پی اعلام شهادت این جوان فلسطینی‏‌‏، مشخص شد که او یک معلول ذهنی بوده و سلاح نداشته است.
روز یکشنبه مراسم تشییع پیکر الحلاق با حضور صدها فلسطینی در شهر قدس برگزار شد.
«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس، در واکنش به این جنایت، اعلام کرد؛ اقدام نظامیان اشغالگر صهیونیست در قتل الحلاق، نشان دهنده جنایتکار بودن سران رژیم اشغالگر است.
نظامیان صهیونیست عصر جمعه نیز یک جوان فلسطینی را در شمال غرب استان رام الله به بهانه تلاش برای اجرای عملیات زیرگیری با خودرو، هدف گلوله قرار‌دادند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرد که این جوان مبتلا به سندروم «داون» بوده و در روستای «النبی صالح» کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها شهید شد. رسانه‌های فلسطینی در کرانه باختری اعلام کردند، پس از شهادت جوان فلسطینی در رام الله، فلسطینیان منطقه خشمگین شده و دست به اعتراض زدند.