kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
قالیباف در نشست هم‌اندیشی منتخبان مجلس یازدهم:

تحول کشور باید از درون مجلس اتفاق بیفتد

۲ نشست هم‌اندیشی منتخبان مجلس یازدهم با حضور جمعی از منتخبان در مسجد امام صادق و مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.





نشست «هم‌افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی» روز گذشته با دعوت محمدباقر قالیباف و با حضور 189 نفر از منتخبین مجلس یازدهم در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.
الیاس نادران، علیرضا زاکانی، جواد کریمی‌قدوسی، سیدامیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عبدالرضا مصری، احمد امیرآبادی‌فراهانی، مجتبی ذوالنور، رضا تقی‌پور، محمدحسین فرهنگی، محسن دهنوی، احمد نادری، احمد دنیا مالی، مجتبی رضاخواه، ابوالفضل ابوترابی، صدیف بدری، حسینعلی حاجی دلیگانی، محسن پیرهادی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، شهباز حسن پور، محمدرضا رضایی کوچی، جبار کوچکی نژاد، زهرا الهیان، مجتبی توانگر، احد آزادی‌خواه، سهراب گیلانی، علی اکبر کریمی، ابوالفضل عمویی، هاجر چنارانی، غلامرضا نوی قزلجه، فدا حسین، علیرضا منادی سپیدان و... از جمله حاضران این جلسه بودند.
5 سرفصل تحول مجلس یازدهم
محمدباقر قالیباف، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم روز گذشته در سخنانی در این نشست گفت: تحول کشور باید از درون مجلس اتفاق بیافتد و این امر کار یک فرد و یک گروه و یک فراکسیون نیست و نیاز به تک‌تک ما دارد.
وی افزود: ضرورت یک طرح تحول در مجلس این است که برآیندی از مشکلات گذشته داشته باشیم و گذشته را مورد تحلیل روندی قرار دهیم.
منتخب مجلس یازدهم بیان داشت: باید اعتماد را در مجلس یازدهم به مردم برگردانیم. مردم به خون شهدا و رهبرشان ایمان و اعتقاد دارند و ما دیدیم که در تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی بیش از میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها آمدند، اما حضور مردم در مجلس نوعی دیگر بود.
قالیباف گفت: ما برای تحول مجلس نیازمند این هستیم تا منابع اصلی و سند بالادستی خودمان را نگاه بندازیم این سندها یکی قانون اساسی و دوم سیاست‌های کلان قانون‌گذاری است که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند.
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: سرفصل‌هایی که تحول باید در آنها اتفاق بیافتاد 5 مورد است؛ یکی امور مرتبط با نمایندگان است، دوم احیای‌شأن مجلس، سوم ارتقای کیفیت قانونگذاری، چهارم ارتقای کیفیت نظارت و در آخر فهرست اولویت‌های محتوایی در حوزه قانونگذاری و نظارت است.
وی بیان کرد: در بحث مربوط به نمایندگان؛ سه بخش دارد، یکی تحول در رسیدگی به مطالعات و مشکلات مرتبط با حوزه‌های انتخابیه، دوم تحول ارتباط مردم با نماینده‌ها و نماینده با دستگاه‌های اجرایی و سوم هم رفع نیازهای لازم برای انجام مأموریت یک نماینده است.
قالیباف اظهار داشت: در طول بیست سال گذشته از عمر مجلس یعنی از مجلس ششم به طور کل طرح‌ها و لوایحی که تبدیل به قانون شدند ۳۸ درصد بوده و ۶۲ در صد آن تصویب نشدند و این مسئله وقت و انرژی مجلس را گرفته است.
به گزارش میزان، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: باید لایحه محوری را مد نظر قرار دهیم نه طرح محوری. شاید پرسیده شود که اگر دولت لایحه نداد چه کنیم. قطعاً ما آنقدر ابزار داریم که دولت را وادار به ارائه لایحه کنیم.
باید یک مجلس کم حاشیه
 و کارآمد داشته باشیم
وی در پایان گفت: واقعیت این است که مسئولیتی بر دوش ماست. مردم برای حل مسائل خود دچار مشکل هستندلذا همه چشم خود را به مجلس یازدهم دوخته‌اند. ما باید یک مجلس کم حاشیه و پرکار و کارامد داشته باشیم تا بتوانیم مسائل مردم را حل و فصل کنیم. ما باید در این چهار سال منسجم و جهادی عمل کنیم.
گفتنی است جواد کریمی‌قدوسی و سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی از نمایندگان مردم مشهد و کلات، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان از جمله سخنرانان این نشست بودند.
نشست هم‌اندیشی
«مجلس تراز انقلاب اسلامی»
همچنین نشست هم‌اندیشی «مجلس تراز انقلاب اسلامی» روز گذشته به ریاست حمیدرضا حاجی‌بابایی برگزار شد.
در این جلسه که در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد، تعداد ۴۸ منتخب مجلس یازدهم حضور داشتند. بر اساس گزارش فارس، طی این نشست برخی از منتخبان مجلس یازدهم از جمله حمیدرضا حاجی‌بابایی، فریدون عباسی، علی نیکزاد، محمدمهدی زاهدی و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی به ایراد سخن پرداختند و همچنین علی‌رضا زاکانی نیز دقایقی به عنوان سخنران مدعو در جلسه حاضر و سخنرانی کرد.
فریدون عباسی در هنگام سخنرانی خود نامزدیش را برای ریاست مجلس یازدهم اعلام کرد و در ادامه گفت: بنده به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات ریاست مجلس حاضر خواهم شد.
سخنرانان در این مراسم هدف از تشکیل فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را تشریح کردند.