kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
در تماس تلفنی روحانی با 5 عضو کابینه مطرح شد

تاکید بر تلاش مضاعف مدیران اجرایی و بهداشتی برای کنترل سریع‌تر کرونا

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استاندار خوزستان و همچنین 5 عضو کابینه بر ضرورت همکاری و تلاش مضاعف مدیران اجرایی و بهداشتی برای کنترل سریعتر کرونا تاکید کرد.




حجت‌الاسلام روحانی روز یکشنبه در تماس تلفنی با  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به او دستور داد با تشدید فعالیت‌ها و اعمال نظارت از سوی ستاد‌های استانی مقابله با کرونا در دو استان و چند شهری که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رشد داشته است، برای مهار روند رشد ابتلا به ویروس در این مناطق اقدام کند.
وی ضمن دریافت گزارش از آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در کشور، تاکید کرد: در مناطقی که این روزها به دلیل عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تا حدودی شاهد رشد ابتلا هستیم، ستادهای استانی مقابله با کرونا باید با همکاری استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت خود را برای توقف رشد ویروس تشدید
کنند.
روحانی با اشاره به بازگشایی مراکز پر تجمع، اماکن مقدسه و حرم های شریف و همچنین فعالیت ادارات با ظرفیت کامل از هفته آینده، اظهار داشت: ضروری است که با همکاری و همراهی مسئولین این مراکز، پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود و وزارت بهداشت نظارت دقیق و مستمر بر این امر را در دستور کار خود داشته باشد.
تشدید مراقبت و نظارت
در شهرهایی که رشد
ابتلا به ویروس کرونا دارند
روحانی همچنین در تماس با وزیر کشور  به او  دستور داد به استانداران استان‌ها و مسئولان شهرهایی که در روزهای اخیر شاهد رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده‌اند، ابلاغ کند که مراقبت‌ها را افزایش داده و با توجیه افکار عمومی و اطلاع‌رسانی دقیق، مردم را به رعایت کامل اصول بهداشتی دعوت کنند.
وی ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استان‌ها و چند شهر کشور که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تاکید کرد: مردم این استان‌ها و شهرها باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها شویم.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رسیدن به مرز کنترل بیماری کووید 19 و مهار ویروس کرونا بدلیل همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده است، گفت: به هیچ وجه نباید این تلقی در افکار عمومی بوجود آید که مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی اهمیت سابق را ندارد و لذا رعایت نکات بهداشتی و مراقبت همچنان باید در دستور کار مردم باشد.
اهمیت توسعه و تکمیل
دولت الکترونیک
و فضای مجازی
رئیس‌جمهور همچنین روز دوشنبه در گفت‌وگو با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک و فضای مجازی از خدمات دولت یازدهم و دوازدهم برای مردم است، گفت: مردم در شرایطی که کشور با بیماری کرونا مواجه بود، به خوبی از مزیت‌ها و امکانات مرتبط با دولت الکترونیک و توسعه فضای مجازی در امورات خود مطلع شده و از آن استفاده کردند.
وی  با بیان اینکه توسعه فضای مجازی کمک شایانی به انجام فعالیت‌های بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی در ماه‌های اخیر داشته است بر ضرورت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش این بخش در همه نقاط کشور تاکید کرد.
ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی و جاده‌ای کشور
روحانی درگفت‌وگو با وزیر راه و شهرسازی نیز پس از استماع گزارش وی درباره اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون در این حوزه، بر ضروت تلاش برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه های ریلی، جاده‌ای و آزاد راهی کشور که در توسعه حمل و نقل و تحقق شعار جهش تولید تاثیر‌گذار هستند، تاکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ضرورت کنترل وضعیت ترافیک راه‌های کشور، مراقبت‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع از وضعیت راه‌ها به مردم و رعایت کامل دستور‌العمل‌های بهداشتی در این ایام، از تمامی فعالان، دست‌اندرکاران و عوامل حوزه حمل و نقل باری و مسافربری شهری و برون شهری، ریلی و هوایی که علی‌رغم شرایط سخت شیوع کرونا همچنان به خدمت‌رسانی ادامه داده و در کنار مردم قرار داشته و دارند، تقدیر و تشکر کرد.
تاکید بر تلاش مضاعف
بانک مرکزی در کنترل تورم
رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با رئیس کل بانک مرکزی نیز ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت روند تامین ارز واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور، بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل تورم تاکید کرد.
رئیس بانک مرکزی نیز در این گفت‌و‌گو با اشاره به احیای تدریجی صادرات به کشورهای همسایه که به خاطر شیوع کرونا افت کرده بود، از رشد میزان عرضه ارز درسامانه نیما و واردات درمقابل صادرات خبر داد. «عبدالناصر همتی» همچنین گزارشی از روند پیگیری دسترسی به منابع ارزی درخارج کشور ارائه کرد و چارچوب هدف‌گذاری تورمی در سیاستگذاری نوین پولی بانک مرکزی را به اطلاع رئیس‌جمهور رساند.
کسب اطلاع از آخرین وضعیت کرونا در خوزستان
روحانی در تماس تلفنی با استاندار خوزستان هم در جریان آخرین وضعیت بیماری کووید 19 و شیوع ویروس کرونا در این استان و اقدامات انجام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان قرار گرفت.
رئیس‌جمهور ضرورت همکاری و تلاش مدیران اجرایی و بهداشتی استان خوزستان برای کنترل سریعتر تعداد ویروس کرونا در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: درصورت رعایت نشدن دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رشد شیوع ویروس کرونا علاوه بر به خطر افتادن سلامت مردم، اعمال دوباره محدودیت‌ها خسارت‌های اقتصادی زیادی برای خوزستان به همراه
خواهد داشت.
وی  با دعوت از مردم استان برای همکاری با مسئولان و همچنین متخصصان بهداشت و درمان در زمینه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: تنها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند است که می‌توان زنجیره شیوع ویروس کرونا را قطع کرد، در غیراینصورت با افزایش تعداد مبتلایان مواجه خواهیم بود که ممکن است به بازگشت برخی محدودیت‌ها در استان
منجر شود.