kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

آغاز فعالیت اصناف پرخطر تهران

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: فعالیت اصناف پرخطر تهران از امروز سه‌شنبه بلامانع است.



به گزارش  اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی درباره وضعیت فعالیت صنوف پرخطر تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، همه اصناف حتی صنوفی که از آنها به‌عنوان صنوف پرخطر یاد می‌شد، از امروز سه‌شنبه ششم خرداد می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
وی تأکید کرد: تمام واحد‌های صنفی باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و کد مجوز بهداشت را دریافت و در واحد صنفی خود نصب کنند. فعالیت این واحد‌ها بدون ثبت‌نام و دریافت کد مجوز غیرمجاز خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف گفت: رستوران‌ها، اغذیه ‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و‌تریا از جمله صنوف پرخطر به شمار می‌روند که پس از تعطیلات عید سعید فطر امکان بازگشایی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی را دارند.
گفتنی است، با شیوع ویروس کرونا، فعالیت اصناف پرخطر مثل رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها و تالارها متوقف شد و با کنسلی، عروسی‌ها، این نوع مشاغل با ضرر و زیان زیادی مواجه شدند. 
ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید دارد و اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان واموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا را الزامی‌اعلام کرده است. همچنین بازرسان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی-  بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه سایر عوامل نظارتی نسبت به نظارت بر حسن اجرای شروع به فعالیت واحدهای صنفی پر خطر در شیوع کرونا و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب و متعهد شده  اقدام و اعمال قانون در برابر خاطیان خواهند کرد.