kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
در تماس تلفنی

جهانگیری و الکاظمی در مورد اوضاع اقتصادی ایران و عراق گفت‌وگو کردند

نخست‌وزیر عراق و معاون اول رئیس‌جمهور ایران در تماس تلفنی درمورد بحران اوضاع اقتصادی و کاهش قیمت جهانی نفت گفت‌وگو کردند.




اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور تلفنی با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مورد اوضاع منطقه و اوضاع اقتصادی دو کشور رایزنی کرد.
خبرگزاری رسمی ‌عراق به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که دو طرف طی این تماس، در مورد «بحران اقتصادی»، کاهش قیمت نفت و از سرگیری فعالیت کمیته‌ وزارتی مشترک و برگزاری نشست‌های این کمیته بعد از شیوع کرونا بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
کابینه مصطفی کاظمی ‌هجدهم اردیبهشت از پارلمان عراق رأی اعتماد گرفت و او رسماً نخست‌وزیر عراق شد.
 او طی برنامه اعلامی‌دولت خود، بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه تأکید کرده است.
همکاری نزدیک
تهران و باکو
به گزارش مهر، جهانگیری همچنین در تماس تلفنی با علی اسداف نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با‌ اشاره به تأثیرپذیری همه کشورها از ویروس کرونا، بر ضرورت همکاری دو چندان همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با این ویروس تأکید کرد و افزود: لازم است همه کشورها تجربیات خود را برای مقابله و مداوای بیماری کرونا در اختیار یکدیگر قرار دهند. وی اظهار امیدواری کرد شاهد اجرایی و عملیاتی شدن توافقات و پروژه‌های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان نظیر پروژه‌های مشترک نفتی دریای خزر، راه‌آهن رشت-  آستارا و پل روگذر آستارا چای باشیم. نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این تماس تلفنی، روند توسعه همکاری‌های تهران و باکو را در حوزه انرژی رضایت‌بخش توصیف و تصریح کرد: دو کشور باید تلاش کنند سطح این روابط را بیش از پیش گسترش دهند.