kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

خرازی: مدعیان شعار نه غزه نه لبنان یک قطره خون برای ایران نداده‌اند(خبر ویژه)

دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان تصریح کرد: افرادی که شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران دادند، یک قطره خون برای ایران نداده‌اند.



صادق خرازی در گفت‌و‌گو با مهر اظهار داشت: یکی از ‌اشتباهات جریان فکری مخالف حمایت از فلسطین، این است که نه به تاریخ و نه به واقعیت‌های منطقه توجه دارند. اگر ما در مدیترانه نباشیم، مذاکرات ما برای گرفتن امتیاز باید لب مرزهای خودمان باشد. اما وقتی ما در مدیترانه هستیم، مذاکرات ما در لب مدیترانه خواهد بود و از همین رو می‌توانیم برای هر قدمی یک امتیاز بگیریم. بخشی از تأمین منافع ملی ایران آرمان فلسطین است. ما سر آرمان فلسطین بازی نمی‌کنیم، هدف ما مشخص است، به پیش می‌رویم و در این مسیر تعارف هم با کسی نداریم.
وی افزود: چارچوب این موضوع را رهبر انقلاب مشخص کرده و هیچ بن‌بستی نیز وجود ندارد. در این مسیر می‌توانیم برای آرمان فلسطین به فصل مشترکی با دنیا برسیم. صهیونیست‌ها روی فرتوتی ملت‌ها حساب باز کرده‌اند. همین تجربه را ما در برابر سازمان فتح هم داریم. همچنین آنها سراغ حماس نیز رفته بودند و ما تجربه آن را نیز داریم. پرسش بزرگی که وجود دارد و باید به آن پاسخ داد این است که آیا کشورهایی که در روابط خود با اسرائیل سیاست عادی‌سازی را دنبال کردند، تهدیدی از جانب رژیم صهیونیستی متوجه آنها نیست؟ یا اینکه تهدید اسرائیل بیشتر شده است.
وی گفت: مصری‌ها و اردنی‌ها بسیار پیش‌تر از این با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده بودند، حالا شما ببینید که وضع اردن بهتر است یا سوریه؟ در ماجرای سازش، آمریکا از سرزمین دیگران به اسرائیلی‌ها می‌بخشد. این حرف دونالد ترامپ بود که جامعه جهانی نیز از آن استقبال نکرد. یک بیانیه‌ای را درست کرده و آن را خواندند؛ ولی حتی خودشان آن را نشنیدند و در هیچ کجای دنیا نیز پژواک نداشت و خیلی از کشورها آن را محکوم کردند و آن را بیانیه بی‌فایده نامیدند.
در ماجرای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، آیا کشوری آن را به رسمیت شناخت و کار آمریکا را تقلید کرد؟ برخی کنشگران سیاسی برای آنکه ذهن نسل جوان را تسخیر کنند، حرف‌هایی می‌زنند. کدام یک از افرادی که شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران را می‌دهند، یک قطره خون برای ایران داده‌اند که اینگونه از ایران صحبت می‌کنند؟ در موضوع کرونا کسانی که این قبیل شعارها را می‌دهند، حتی یک قدم برای مردم برنداشتند و شما دیدید کسانی در میدان بودند که به اصالت‌های انقلاب ایمان داشته و دارند. این شعارها در اتمسفر ایران متولد نمی‌شود و ماندگار نیست.
یادآور می‌شود برخی افراطیون مدعی اصلاحات در جریان فتنه سبز در روز قدس سال 88، به تبعیت از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، شعار دروغین نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران دادند. همان‌ها بعدها نیز مدافعان حرم را مورد هجمه قرار دادند. این طیف همان کسانی بودند که در سال 88 و در سال‌های اخیر خواستار تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران شدند و وطن‌فروشی خود را ثابت کردند.