kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

تیر تفرقه‌افکنان زنجیره‌ای به سنگ خورد / انصراف نیکزاد و حسینی از نامزدی برای ریاست مجلس

به رغم آنکه رسانه‌های زنجیره‌ای تکاپوی زیادی برای ایجاد تفرقه در مجلس یازدهم کردند اما خبر رسید که علی نیکزاد و سید‌شمس‌الدین حسینی از نامزدی برای ریاست مجلس دوره یازدهم کناره‌گیری کردند.


علی نیکزاد و سید شمس‌الدین حسینی روز پنجشنبه 1 خردادماه 99 در جلسه فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی حضور داشته و برای ریاست مجلس اعلام نامزدی کرده بودند، اما نهایتا نامبردگان اعلام کردند برای تصدی این کرسی نامزد نخواهند شد.
عباس مقتدایی خوراسگانی، منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آنچه در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی گذشت، گفت: فراکسیون موقت نیروهای انقلاب روز پنجشنبه جلسه خود را در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار کرد و در این جلسه نامزدهای ریاست و نامزدهای نائب رئیسی مجلس رسما اعلام کاندیداتوری کردند و به شرح دیدگاه‌های خود پرداختند. جلسه اخیر فرصت خوبی بود تا تمام نظرات نامزدها مطرح شود و از این جهت بسیار اتفاق ارزشمندی به وقوع پیوست.
وی در تشریح جزئیات آنچه در این جلسه گذشت، ادامه داد: هیئت اجرایی فراکسیون مقرر کرده بود که افراد بر اساس حروف الفبا به سخنرانی بپردازند؛ از این رو به ترتیب آقایان سید مصطفی آقامیرسلیم، حمیدرضا حاجی بابایی،  سید شمس الدین حسینی، محمدباقر قالیباف و علی نیکزاد به سخنرانی پرداختند و هر کدام ۲۰ دقیقه وقت در اختیار داشتند.
مقتدایی خوراسگانی ادامه داد: در جلسه صبح صرفا نامزدهای ریاست مطرح و دیدگاه‌هایشان شنیده شد و در جلسه بعد‌ازظهر آقایان سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدحسین فرهنگی، عبدالرضا مصری، الیاس نادران، امیرحسین قاضی‌زاده، محمدمهدی زاهدی، علیرضامنادی، سیدرضا تقوی برای نواب رئیسی مجلس اعلام آمادگی و هر کدام به مدت ۱۰دقیقه نظرات خود را مطرح کردند. در این جلسه حاضران صرفا استماع کردند و رأی‌گیری به جلسه بعد موکول شد.
لازم به ذکر است که در هفته‌های اخیر، رسانه‌های زنجیره‌ای در حجمی گسترده به فضاسازی برای تفرقه‌افکنی میان منتخبان مجلس یازدهم اقدام کرده بودند.