kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
رهبر انقلاب تاکید کردند

پیروزی بر ویروس صهیونیسم تضمین شده است

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با ‌اشاره به گشوده شدن فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور جبهه مقاومت و تغییر موازنه قدرت به نفع مبارزان، هفت توصیه مهم را درخصوص ادامه جهاد بزرگ و مقدس کنونی بیان و تأکید کردند: اصلی‌ترین توصیه، تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی است و بی‌گمان ویروس صهیونیسم دیری نمی‌پاید و با همت و ایمان و غیرت جوانان، از این منطقه ریشه‌کن و ازاله خواهد شد.




رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان، تعیین روز قدس را ابتکار هوشمندانه امام خمینی و حلقه وصل مسلمانان برای هم‌صدایی درباره قدس شریف و فلسطین مظلوم خواندند و با ‌اشاره به استقبال ملت‌ها از روز قدس گفتند: سیاست عمده استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن است اما فوری‌ترین وظیفه، مبارزه با این خیانت است و قطعاً غیرت و اعتماد به نفس و هوشمندی روزافزون ملت‌های مسلمان اجازه فراموش شدن آن را نخواهد داد.
دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنها؛
عامل اصلی فاجعه
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای غصب کشور فلسطین و تشکیل غده سرطانی صهیونیستی با فجیع‌ترین انواع قتل و جنایت و تداوم ده‌ها ساله این ستم تاریخی را یک رکورد جدید از سَبعیّت و شیطان‌صفتی بشر، برشمردند و افزودند: عامل و مجرم اصلی این فاجعه، دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنها بود. آن روزی که دولت‌های فاتح جنگ اوّل جهانی، منطقه غرب آسیا، یعنی قلمرو آسیایی حکومت عثمانی را به عنوان مهم‌ترین غنیمت جنگی، میان خود در کنفرانس پاریس تقسیم می‌کردند، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه دائمی خود بیش از پیش احساس کردند. انگلیس از سال‌ها پیش از آن، با طرح بالفور زمینه را آماده کرده و با همفکری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیّای نقش‌آفرینی کرده بود؛ و اکنون زمینه‌های عملی آن فراهم می‌شد. از همان سال‌ها مقدمات را بتدریج در کنار هم چیدند و سرانجام پس از دومین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاری‌ دولت‌های منطقه، ضربه‌ خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملتِ صهیونیست را اعلام کردند. آماج این ضربه در درجه‌ اول ملت فلسطین و در درجه بعد همه ملت‌های این منطقه بودند.
ایشان افزودند: متأسفانه اغلب دولت‌های عرب نیز پس از مقاومت‌های نخستین، به‌تدریج تسلیم شدند و با فراموشی وظیفه انسانی و اسلامی و سیاسی و غیرت و نخوت عربی، به هدف‌های دشمن کمک کردند.
طلوع انقلاب اسلامی؛
فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین
رهبر انقلاب نتیجه این تسلیم را کشانده ‌شدن مسیر مبارزه به راه بی‌فرجام مذاکره با ‌اشغالگر و حامیانش دانستند و خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود و با ظهور جبهه مقاومت کار بر رژیم صهیونیستی سخت‌تر شد و البته در آینده بسی سخت‌تر خواهد شد.
مذاکره با آمریکا و دیگر دولت‌های غربی؛
تجربه‌ تلخ و ناموفق فلسطین
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تصریح کردند: مذاکره با آمریکا و دیگر دولت‌های غربی و نیز با مجامع بی‌خاصیت بین‌المللی، تجربه‌ تلخ و ناموفق فلسطین است. نشان دادن شاخه زیتون در مجمع عمومی سازمان ملل، نتیجه‌ای جز قرارداد خسارت‌بار «اُسلو» نداشت و سرانجام هم به سرنوشت عبرت‌انگیز یاسر عرفات منتهی شد.
مقاومت رو به اقتدار، کفر و استکبار روز‌به‌روز کم‌توان‌تر
ایشان در توصیف صحنه کنونی مبارزه گفتند: در این عرصه، جبهه مقاومت رو به اقتدار و امید فزاینده و در مسیر جذب روزافزون عناصر قدرت است اما جبهه ظلم و کفر و استکبار روز‌به‌روز تهی‌تر، مأیوس‌تر و کم‌توان‌تر می‌شود.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در عین حال عرصه مبارزه را به‌شدت خطیر و تغییرپذیر و نیازمند مراقبت دائمی خواندند و تأکید کردند: هرگونه غفلت و سهل‌اندیشی و خطا در محاسبات اساسی در این مبارزه بسیار مهم و سرنوشت‌ساز و حیاتی، زیان‌های سنگینی وارد خواهد کرد.
ایشان سپس هفت توصیه مهم را برای همه کسانی که دل در گرو مسئله فلسطین دارند، بیان کردند.
مبارزه برای آزادی فلسطین؛
 جهاد فی سبیل‌الله و فریضه اسلامی
«محدود نکردن موضوع فلسطین به یک مسئله صرفاً فلسطینی و یا حداکثر عربی» توصیه اول رهبر انقلاب اسلامی بود که در این خصوص گفتند: مبارزه برای آزادی فلسطین علاوه‌بر اینکه جهاد فی سبیل‌الله و فریضه و مطلوب اسلامی است، یک مسئله انسانی است و آنهایی که سازش چند عنصر فلسطینی با حُکام چند کشور عربی را مجوز عبور از این مسئله اسلامی و انسانی می‌شمُرند، به‌شدت دچار خطا در فهم مسئله و احیاناً دچار خیانت هستند.
از بحر تا نهر
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در بیان دومین توصیه خود افزودند: هدف این مبارزه، آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین خویش است بنابراین فروکاستن آن به تشکیل دولتی در گوشه‌ای از این سرزمین، نه نشانه حق‌جویی است و نه نشانه واقع‌بینی زیرا امروز میلیون‌ها فلسطینی به مرتبه‌ای از اندیشه و تجربه و اعتماد به نفس رسیده‌اند که بتوانند این جهاد بزرگ را وجهه همت سازند و به نصرت الهی و پیروزی نهایی نیز مطمئن باشند.
ایشان در توصیه سوم با تأکید بر لزوم توکل جامعه مسلمان غیور و دیندار در این جهاد بزرگ و مقدس به خداوند و اتکاء به نیروهای درونی و دست قدرتمند خود و پرهیز از اعتماد به قدرت‌های ظالم غربی و مجامع وابسته جهانی و برخی دولت‌های دنباله‌رو و بی‌آبروی منطقه، گفتند: امروز دنیا یک به یک تعداد قربانیان کرونا را در سراسر جهان می‌شمارد اما هیچ‌کس نمی‌پرسد قاتل و مسئول صدها هزار شهید، اسیر و مفقود در کشورهایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کردند، و مسئول این همه جنایت و غصب و تخریب و ظلم در فلسطین کیست؟
توجه به توصیه امام خمینی عظیم
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ادامه توصیه چهارم خود را خطاب به نخبگان سیاسی و نظامی جهان اسلام اینگونه بیان کردند: سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها انتقال درگیری‌ها به پشت جبهه مقاومت و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت و فرصت دادن به رژیم صهیونیست است همانند کاری که در سوریه، یمن و در عراق با ایجاد داعش انجام دادند. راه جلوگیری از این سیاست خباثت‌آمیز، خواست و مطالبه جدی جوانان غیرتمند در جهان اسلام و توجه به توصیه امام خمینی عظیم است که فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا- و نیز البته دشمن صهیونیست- بکشید.
رهبر انقلاب اسلامی در توصیه پنجم خود، به سیاست آمریکا با کمک پادوهای منطقه‌ای آن برای عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و قبول آن به‌عنوان یک واقعیت ‌اشاره کردند و گفتند: باید با واقعیت‌های مهلک و زیان‌بخش مبارزه کرد و همان‌طور که امروز انسان‌های با شعور، مبارزه با کرونا را واجب می‌دانند، مبارزه با ویروس دیرپای صهیونیسم نیز ضروری است و دیری نمی‌پاید که این ویروس به همت و ایمان و غیرت جوانان، از منطقه ریشه‌کن خواهد شد.
اصلی‌ترین توصیه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، ششمین توصیه ایشان مبنی بر «تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی» بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه همه باید ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری کنند و جمهوری اسلامی با افتخار هر چه در توان داشته باشد در این راه انجام خواهد داد، گفتند: یک روز تشخیص بر این شد که مبارز فلسطینی، دین و غیرت و شجاعت دارد اما دست او تهی از سلاح است، بنابراین به مدد الهی برنامه‌ریزی انجام گرفت و موازنه قدرت در فلسطین دگرگون شد، به‌گونه‌ای که امروز غزه می‌تواند در برابر تهاجم نظامی دشمن صهیونیست بایستد و بر آن پیروز شود.
با دشمن وحشی جز با اقتدار و از موضع قدرت نمی‌توان سخن گفت
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه این تغییر معادله قدرت در بخش موسوم به سرزمین‌های ‌اشغالی، قضیه فلسطین را به گام‌های نهایی نزدیک خواهد کرد و تشکیلات خودگردان در این امر تکلیف بزرگی برعهده ‌دارد، افزودند: با دشمن وحشی جز با اقتدار و از موضع قدرت نمی‌توان سخن گفت. زمینه این اقتدار بحمدالله در ملت شجاع و مقاوم فلسطین آماده است و جوانان فلسطینی امروز تشنه دفاع از کرامت خویش هستند.
دست پُر و موضع قدرت
ایشان خاطر نشان کردند: حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و حزب‌الله در لبنان، حجت را بر همه تمام کرده‌اند و دنیا مجبور شدن ارتش جنایتکار صهیونیستی به عقب‌نشینی از جنوب لبنان زیر ضربات کوبنده حزب‌الله و التماس برای آتش‌بس را فراموش نخواهد کرد و این، یعنی دست پُر و موضع قدرت.
دولت اروپایی که باید تا ابد شرمسار باشد
رهبر انقلاب اسلامی با ‌اشاره به اقدام اخیر یک دولت اروپایی در غیرقانونی اعلام کردن حزب‌الله مجاهد و سرافراز گفتند: غیر قانونی رژیمی مثل آمریکا است که داعش را تولید می‌کند و رژیمی همانند آن دولت اروپایی است که هزاران نفر در بانه ایران و حلبچه عراق بر اثر مواد شیمیایی‌اش به کام مرگ می‌روند و باید تا ابد شرمسار باشد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در هفتمین توصیه خود با تأکید بر اینکه فلسطین متعلق به همه‌ فلسطینیان است و باید با اراده آنان اداره شود، بار دیگر طرح جمهوری اسلامی برای برگزاری همه‌پرسی از همه ادیان و اقوام فلسطینی را مطرح و خاطرنشان کردند: این طرح نشان می‌دهد که ادعای یهودی‌ستیزی که در رسانه‌های غربی تکرار می‌شود، به کلی بی‌اساس است.
آنچه قطعاً باید برود نظام صهیونیستی
 و صهیونیسم است
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه قطعاً باید برود نظام صهیونیستی و صهیونیسم است، در پایان یاد شهیدان قدس از شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی و سید عباس موسوی تا سردار بزرگ اسلام و چهره فراموش نشدنی مقاومت شهید قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ عراقی شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای قدس را گرامی داشتند و از خداوند متعال برای مرحوم حسین شیخ‌الاسلام که سالیانی را در راه فلسطین و آرمان قدس تلاش کرد، رحمت الهی مسئلت کردند.
در حین این سخنرانی، پشت‌سر حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای قابی نصب شده بود که جمله «سَنُصَلّی فی‌القدس» به معنای «به زودی در قدس نماز خواهیم خواند» در آن نقش بسته بود. این جمله یادآور سخنان گذشته ایشان درباره قدس است.