kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی

فروش سهام عدالت از سه‌شنبه آغاز می‌شود

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مردم می‌توانند از سه‌شنبه برای فروش 30 درصد سهام عدالت به بانک‌ها مراجعه کنند.




شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرد: کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه‌شنبه 6 خرداد 99 به شعب بانک‌هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کردند، مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود یعنی قسمتی از سهام خود تعهدنامه مربوطه اقدام نمایند.
ضمن اینکه از تاریخ 10 خرداد 99 بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود و یا کارگزاری‌های طرف قرارداد به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصل را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد. البته متقاضیان توجه داشته باشند که فروش سهام عدالت اجباری نیست.
سهام عدالت را نگه دارید
از سوی دیگر، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت هم با بیان اینکه، نگهداری بلندمدت سهام عدالت به صرفه‌تر از فروش آن است، اظهار داشت: سهام عدالت برای فروختن نیست بلکه برای نگهداری بلندمدت است و این امکان فروش به معنای تشویق افراد به فروش نیست بلکه امکانی برای افراد است و این مزیت فروش همیشه وجود خواهد داشت.
فهیمی افزود: از تاریخ 10 خرداد اجرای عملیات فروش از سوی کارگزاری‌های وابسته به بانک‌ها انجام خواهد شد. بعد از چند روز که فروش از سوی کارگزاری انجام شد مبلغ مربوطه از طریق حساب دریافت شده از سوی بانک در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه تاکنون حدود 10 میلیون نفر روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: افرادی هم که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌ها از مزیت فروش فوری 30 درصد پرتفوی سهام عدالت استفاده کنند.
به گفته فهیمی، افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند 36 شرکت سهام عدالت در سیستم معاملاتی‌شان قرار می‌گیرد اما افرادی که در روش غیرمستقیم قرار می‌گیرند تنها یک شرکت سرمایه‌گذاری استانی در پرتفوی آنها لحاظ می‌شود. این سهام از 10 خرداد به بعد بر اساس شرایط بازار به صورت یک جا و یا به صورت تدریجی از طریق کارگزاری و با رعایت مصالح مشمولان سهام عدالت به فروش خواهد رفت.