kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۸۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
جهاد اسلامی هشدار داد

فلسطین خطرناک‌ترین توطئه را تجربه می‌کند

یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی ضمن اعلام اینکه فلسطین با یکی از خطرناک‌ترین مراحل توطئه روبه‌روست، اصل و اساس را مقابله فراگیر با رژیم صهیونیستی خواند.




رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا در چند هفته آینده بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی‌اشغالی الحاق کند. به جز آمریکا، این مسئله با واکنش قاطع و تند جهانی مواجه شده و گروه‌های مقاومت فلسطین نیز بر مقابله با این طرح تاکید کرده‌اند. به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها که ترامپ را یک فرصت می‌بینند، تا قبل از پایان ریاست جمهوری او به دنبال برآورده ساختن آرزوهای نحس خود در این سرزمین‌اشتغال شده‌اند.
«داوود شهاب» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین اما اعلام کرده، فلسطین با یکی از خطرناک‌ترین مراحل توطئه روبه‌روست و مسئله فلسطین و تجاوز به حقوق آن در سایه کابینه جدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته شده است.
وی در گفت‌وگو با پایگاه لبنانی «العهد»، از سران سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» درخواست کرده، سلسله اقداماتی را برای حمایت از حقوق و اصول ملت فلسطین در پیش بگیرند که در مقدمه آنها تشکیل چارچوب رهبری ساف با هدف بازنگری کامل در سیاست ۲۵ سال اخیر است؛ دیگر اینکه یک راهبرد ملی برای مقابله با‌اشغالگر و به دور از تمام توافق‌های امضا شده میان ساف و این رژیم اتخاذ و هماهنگی امنیتی لغو شود. به گقته «شهاب»، تجربه نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان ضعیف است و این چیزی است که «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان و دیگر مسئولان آن به آن اذعان کرده‌اند... ساف و تشکیلات خودگردان باید به این موضوع برگردند که مسئله فلسطین، مسئله‌ای ملی است و در مقابله فراگیر با‌اشغالگر قرار داریم.
 شهاب ادامه داده «اگر اقدام میدانی وجود نداشته باشد مقابله دیپلماتیک به تنهایی کفایت نمی‌کند. این‌اشتباه بزرگی است که تشکیلات خودگردان همچنان از گفتمان سیاسی مبنی بر دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ سخن می‌گوید و این در حالی است که اسرائیل چیزی از مرزهای ۶۷ باقی نگذاشته که بتوان بر سر آن مذاکره کرد».
بازداشت ده‌ها جوان فلسطینی
از سوی دیگر، مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی صبح دیروز، با یورش به بخش قدیمی شهر الخلیل، ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند. آنها همچنین در شهرک «سلوان» در الخلیل نیز یک فلسطینی را ربوده و با خود بردند. تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست نیز با یورش به خانه یک فلسطینی به نام «ابوعیشه» در محله «تل ارمیده» در الخلیل، او و اعضای خانواده‌اش را مورد حمله قرار‌دادند. شهر الخلیل که حرم ابراهیمی در آن قرار گرفته یکی از اصلی‌ترین اهداف توسعه‌طلبی و‌اشغالگری صهیونیست‌هاست و این رژیم قصد دارد بخشی از مناطق اطراف حرم ابراهیمی را به ساخت مناطق مسکونی شهرک‌نشینان اختصاص دهند. کمیته موسوم به هماهنگ‌کننده امور رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت در کرانه باختری از تصویب طرح مصادره زمین‌های اطراف مسجد ابراهیمی در الخلیل در راستای ساخت شهرک صهیونیست‌نشین خبر
داد.
روز قدس
خبر دیگر اینکه، احمد المدلل از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده، روز جهانی قدس که توسط امام خمینی(ره) تعیین شده بر اسلامیت و عربیت قدس و نیز اینکه مسئله فلسطین مسئله اصلی امت است، تأکید می‌کند. المدلل ضمن اعلام اینکه امام خمینی در راستای آزادی قدس تلاش می‌کرد، ادامه داد، جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای همچنان در مسیر امام خمینی (قدس سره) حرکت و از ملت فلسطین و مقاومت آن حمایت می‌کند، مقاومتی که به واسطه تجربه‌های جنگی و امداد مادی و نظامی ایران توانسته هراس موجودیتی برای دشمن صهیونیستی به وجود آورد.
این عضو جهاد اسلامی به همین مناسبت از سردار شهید «قاسم سلیمانی» نیز یاد کرد، «شخصی که حمایت لامتناهی از مسئله فلسطین و مقاومت داشته است».