kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
در میان سکوت جامعه جهانی

حملات دیوانه وار آل سعود به مردم روزه دار یمن/مأرب و جوف در یک روز 20 بار بمباران شد

ائتلاف آمریکایی- سعودی در ایام ماه مبارک رمضان، دیوانه وار مشغول بمباران مردم روزه دار یمن در دو استان شمالی یمن است.



سرویس خارجی-

عربستان و امارات بیش از پنج سال است که مشغول کشتار مردم یمن است. شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف باعث شده تا بسیاری از درگیری‌ها متوقف شود اما عربستان از این قاعده مستثنی بوده و مردم بی‌گناه یمن را در ماه مبارک رمضان هم همچنان هدف قرار می‌دهد. در جدیدترین حملات استان‌های شمالی مورد تهاجم آل‌سعود قرار گرفته است.
ایسنا در این باره، به نقل از خبرگزاری یمنی «سبأ» نوشته، یک منبع امنیتی اعلام کرده که، جنگنده‌های ائتلاف عربی ۱۵ مرتبه به دو منطقه مجزر و مدغل در شمال غرب استان مأرب واقع در شمال شرق یمن حمله کرده‌اند....ائتلاف سعودی پنج مرتبه هم استان الجوف در مرزهای مشترک با عربستان را هدف گرفت. پیش از این یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله اعلام کرده بود، ائتلاف سعودی طی هفته گذشته بیش از ۱۰ عملیات هجومی و ۲۵۸ حمله هوایی انجام داده و از ماه میلادی گذشته عملیات هجومی و هوایی این ائتلاف که به طور یکجانبه آتش بس اعلام کرده! تا به امروز به بیش از ۸۶ عملیات هجومی و تلاش برای نفوذ و بیش از 1068 حمله هوایی رسیده است.
خبر دیگر اینکه، «محمد علی الحوثی»عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله و رئیس‌کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به اتهام‌زنی واشنگتن درباره عدم همکاری انصارالله با سازمان ملل درخصوص نفت‌کش صافر، تأکید کرده که گفته‌های وزارت خارجه آمریکا تنها گمانه‌زنی است. الحوثی در حساب توئیتری خود نوشته: «انصارالله در سند راه‌حل فراگیر برای پایان دادن به جنگ که به سازمان ملل ارائه شد، پیشنهاد اعزام تیم فنی تحت نظارت سازمان ملل برای ارزیابی اوضاع نفت‌کش صافر، اجرای تعمیرات اولیه و ارائه توصیه‌های فنی لازم جهت تعمیر و نگهداری این کشتی مطرح شد». او افزود که این پیشنهاد شامل توافق بر سر توصیه‌های تیم فنی درخصوص طرح استخراج نفت از نفتش‌کش به روشی ایمن و پمپاژ مجدد آن به این کشتی بود. وزارت خارجه آمریکا شنبه گذشته انصارالله را به همکاری با سازمان ملل و اعطای اجازه برای تعمیر و نگهداری نفت‌کش صافر فراخوانده و گفته بود که انصارالله مسئول هر گونه نشت نفت از این نفت‌کش و آسیب‌های انسانی و زیست‌محیطی آن خواهد بود! نفت‌کش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر‌انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است. شرکت نفت دولت صنعا پیش از این گفته بود که ائتلاف سعودی مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.