kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

فاجعه تمام عیار در انتظار آمریکا شمار تلفات کرونا به مرز 100 هزار تن رسید!

مدیریت بحران کرونا در آمریکا از کنترل دولت «دونالد ترامپ» خارج شده و تعداد مبتلایان و فوتی‌های این ویروس در آمریکا، به صورت تصاعدی در حال افزایش است، طوری که پیش‌بینی می‌شود تا کمتر از دو هفته دیگر، شمار فوتی‌ها از 100 هزار نفر فراتر خواهد رفت.



مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان روز به روز بیشتر می‌شود بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر» تا عصر دیروز تعداد مبتلایان از چهار میلیون و 645 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به 309 هزار نفر رسیده است.
 در آمریکا شمار مبتلایان و فوتی‌ها با شیبی بسیار تند در حال افزایش است و به نظر می‌رسد فاجعه‌ای تمام عیار در این کشور رخ داده و بحران به طور کامل از کنترل دولت ترامپ خارج شده است. تا عصر دیروز بر اساس داده‌ها، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به یک میلیون و 484 هزار نفر رسیده و شمار فوتی‌ها نیز از 88 هزار نفر فراتر رفته است. «رابرت ردفیلد» رئیس‌مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا پیش‌بینی کرده است که تلفات آمریکا بر اثر بیماری کرونا تا اول ژوئن(12 خرداد) به بیش از 100 هزار نفر خواهد رسید. ردفیلد جمعه گذشته در توئیتی با‌اشاره به اینکه روند پیش‌بینی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است، نوشت:« آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در آمریکا تا اول ماه ژوئن به بیش از 100 هزار نفر خواهد رسید». به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، اولین بار است که رد فیلد به وضوح به مرگ 100 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا‌اشاره می‌کند.پالیتیکو در ادامه نوشت، این پیش‌بینی در حالی انجام شد که دولت ترامپ، همچنان راهبرد باز‌گشایی اقتصادی را در پیش‌ گرفته است. ترامپ روز جمعه در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید بار دیگر گفت قصد ندارد کشور را به دلیل کووید-19 برای پنج سال بسته نگه دارد. علاوه‌بر این، پیش‌بینی دیگری نیز ارائه شده مبنی بر اینکه در صورتی که هیچ اقدامی برای مقابله با این ویروس در آمریکا انجام نشود، بیش از دو میلیون آمریکایی کشته خواهند شد.
ساعت مرگ!
ساعت بزرگی که بر بالای میدان «تایمز» در نیویورک نصب شده و شمار مرگ و میرها بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) را نشان می‌دهد، «ساعت مرگ ترامپ» لقب گرفته است. «یوجین جارکی»، فیلمساز و سازنده این ساعت، از آن جهت نام فوق را برای این ساعت برگزیده که معتقد است مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به این بیماری، حاصل سهل‌انگاری ترامپ در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور است.در حال حاضر که شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در آمریکا به 88 هزار نفر رسیده است این ساعت قاعدتاً باید همین عدد را نشان بدهد. زیر شمارگری که آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ را نشان می‌دهد، نوشته شده است: «برآورد مرگ و میرهای ناشی از کووید-۱۹ به دلیل سهل‌انگاری ترامپ».رسانه‌های آمریکا نوشته‌اند ساعت ساخته‌شده توسط جارکی از «ساعت بدهی ملی آمریکا» الگوبرداری شده که از سال ۱۹۸۹ به این سو، رقم کل استقراض آمریکا را نشان می‌دهد.
تصویب بسته 3 تریلیون دلاری
بعد از تصویب نزدیک به سه تریلیون دلار بسته حمایتی کنگره برای حمایت از اقتصاد آمریکا و انتشار خبر استقراض سه تریلیون دلار از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای مدیریت اقتصاد بحران زده این کشور، حالا خبر رسیده مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر یک بسته حمایتی سه تریلیون دلاری را علیرغم مخالفت ترامپ تصویب کرده است. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا طرح بسته حمایتی سه تریلیون دلاری را با وجود اینکه ترامپ تهدید به وتو کرده بود، به تصویب رساندند، اما جمهوری‌خواهان همچنان با این طرح مخالفت می‌کنند. به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، کاخ سفید و جمهوری‌خواهان سنا از این اقدام انتقاد کردند و گفتند این طرح را کنار خواهند گذاشت، «نانسی پلوسی»، رئیس‌دموکرات مجلس نمایندگان درباره این طرح گفت: این لایحه از سوی دموکرات‌ها بدون مشورت با جمهوری خواهان تدوین شده است و بنابراین احتمال رد آن از سوی مجلس سنا می‌رود.14دموکرات در مجلس نمایندگان، با این قانون مخالفت کردند و یک جمهوری‌خواه نیز به آن رأی موافق داد. این طرح با 208 رأی موافق و 199 رأی مخالف به تصویب رسید. اوایل هفته گذشته، کاخ سفید رسماً تهدید کرد که اگر این بسته به تصویب برسد، آن را وتو خواهد کرد.«میچ مک‌کانل» و دیگر جمهوری‌خواهان ضمن مخالفت با این قانون گفته‌اند که آنها می‌خواهند نتیجه یک بسته حمایتی تریلیون دلاری دیگر را ابتدا مشاهده کنند و بعد این طرح را تصویب کنند.