kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰

خواندنی از ورزش ایران



*سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: تا کنون ۵۰ سهمیه ایران در المپیک آینده قطعی شده و طبق بررسی‌ها امکان اخذ ۱۱ تا ۱۸ سهمیه دیگر هم داریم. وی تاکید کرد: تعویق المپیک برای خیلی از رشته‌های ما فرصت و برای بعضی دیگر تهدید است. خیلی از ورزشکاران ما با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آماده حضور در المپیک بودند و الان باید این آمادگی را برای سال آینده حفظ کنیم.
*محمد ابراهیم امامی با حکم رئیس‌فدراسیون کشتی به عنوان سخنگوی این فدراسیون منصوب شد. ابراهیم امامی پیش از این به عنوان یکی از داوران المپیکی کشتی ایران مسئولیت ریاست کمیته داوران فدراسیون را بر عهده داشت که سال گذشته جای خود را به ناصر فروتن داد.
*رضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک درخصوص تعویق المپیک، عنوان کرد: در سه هفته آینده دستور العمل جدید کمیته بین‌المللی المپیک برای المپیک توکیو صادر می‌شود.  
*کمیته ملی پارالمپیک در آستانه چهلمین روز درگذشت قهرمان ارزنده پارالمپیک ایران و جهان، مرحوم سیامند رحمان، در نظر دارد مسابقه نقاشی و طراحی به نام «لبخند قهرمان» را برگزار کند. این مسابقه برای دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسالان در نظر گرفته شده و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعیت پهلوان سیامند رحمان و افتخار آفرینی‌هایش برای کشورمان، در قالب نقاشی و طراحی با تکنیک آزاد در این رقابت شرکت دهند.
*حمیده عباسعلی که بعد از آسیب دیدگی در جریان دیدار نهایی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سالزبورگ اتریش راهی‌هانوفر شد و پای آسیب دیده‌اش در کلینیک دکتر امینی تحت مداوا قرار دارد اظهار داشت: تمرینات فیزیوتراپی خود را در کشور آلمان دنبال می‌کنم. خوشبختانه روند درمانم خوب پیش می‌رود و بسیار امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک تمرینات سنگین‌تر را شروع کنم.عباسعلی گفت: با پایان تمرینات فیزیوتراپی ام در آلمان به تهران برمی‌گردم. قرار است در تهران نیز کارهایم با برنامه پزشکان پیش برود تا انشاءلله آماده بازگشت به میادین شوم. بانوی المپیکی کاراته ایران در پایان خاطرنشان کرد: با تعویق المپیک عجله‌ای برای شروع تمرینات کاراته ندارم. پیش از این قرار بود المپیک تابستان ۹۹ برگزار شود، ولی ویروس کرونا آن را حداقل یک سال عقب‌انداخت. حالا فرصت خوبی برای من بوجود آمده تا در کمال آرامش دوران نقاهت را پشت سر بگذارم.