kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

«عابدان کهنز» به روسیه می‌رود(اخبار ادبی و هنری)

مستند سینمایی «عابدان کهنز» قرار است در جشنواره مستند «اینترداک» در ۵۰ شهر روسیه و جهان اکران شود.

این جشنواره از ۳۰ آوریل تا دوم می‌(۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت) در مسکو برگزار می‌شود و به گفته مسئولان آن فیلم‌های منتخب این جشنواره علاوه ‌بر مسکو در ۵۰ شهر روسیه و جهان اکران خواهد شد.
همچنین اکران سراسری این فیلم در قالب اکران‌های مردمی - اقتصادی جشنواره عمار با استقبال گسترده‌ای رو‌به‌رو شد و بیش از ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.
مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت ‌تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین(ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه  ‌تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.
شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی‌نصیری» و «رضا سلمانی» از‌ تربیت‌یافتگان مسجد امیر‌المومنین(ع) کُهَنز هستند.
در تولید مستند «عابدان کُهَنز» از تکنیک دیجیتال پینت برای روایت وقایع استفاده شده و طراحی و‌ ترکیب صدای مستند را «مهدی جمشیدیان» و ساخت موسیقی آن را «علی نصیرنژاد» برعهده داشته‌اند.
مستند «عابدان کهنز» به تهیه‌کنندگی امیر مهریزدان و کارگردانی مجید رستگار پیش از این در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مدافعان حرم برگزیده شده بود.