kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  حضور بازیکنان بالای 23 سال در المپیک
تعویق یکساله المپیک 2020 توکیو، برای خیلی‌ها دغدغه‌هایی را به وجود آورد که شاید مهم‌ترین آنها فوتبالیست‌های 22 ساله‌ای بودند که تیم‌های امید کشورهای خود را به این رقابت‌ها رسانده بودند. موکول شدن المپیک به تابستان سال آینده بدان معناست که این بازیکنان در زمان برگزاری این مسابقات 23 ساله یا بزرگتر خواهند شد و به همین دلیل آنها نگران بودند که قانون المپیک در مورد مسابقات فوتبال- قانونی که به تیم‌های فوتبال اجازه داشتن تنها 3 بازیکن بالای 23 ساله را در فهرست بازیکنان خود می‌دهد- شامل حال آنها شده و مانع از تحقق رؤیای‌شان برای بازی در المپیک شود. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اما با انتشار بیانیه‌ای این دغدغه را برای این دسته از بازیکنان برطرف و اعلام کرده تمام بازیکنان تیم‌هایی که جواز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند، با همان نفرات و بازیکنان می‌توانند سال آینده در المپیک حضور پیدا کنند. این بدان معناست که محدودیت سنی فوتبالیست‌ها برای شرکت در المپیک به صورت استثنا برای المپیک بعدی یک سال افزایش پیدا می‌کند و بازیکنان متولد سال 1997 هم می‌توانند در آن شرکت کنند.
ضرر یک میلیارد و پانصد میلیون دلاری در انتظار لیگ انگلیس
با شیوع گسترده کرونا در کشورهای اروپایی، چندین هفته است که همه فعالیت‌ها از جمله ورزش متوقف شده است.در این حال وضعیت لیگ‌های فوتبال، کاملا مبهم است. البته مباحثی همانند اتمام اجباری مسابقات فصل جاری در کشورهایی همچون انگلیس مطرح شده که هنوز هیچ تصمیمی درباره‌اش گرفته نشده است.طبق تحقیقی که موسسه تحقیقاتی کامیونتی ریتنینگ، انجام داده در صورتی که مسابقات فصل جاری لیگ برتر انگلیس ناتمام بماند و قرار به برگزاری فصلی جدید از چند ماه دیگر گرفته شود، ضرر بسیار هنگفتی در انتظار تیم‌ها خواهد بود.مطابق آنچه این موسسه اعلام کرد، در این حالت حدود یک میلیارد و پانصد میلیون دلار تیم‌های این لیگ معتبر با ضرر مواجه خواهند شد.البته وقوع چنین حالتی ضررهای سنگینی را به دیگر لیگ‌های قاره سبز وارد خواهد کرد. در چنین شرایطی کمترین میزان خسارت به لیگ فوتبال فرانسه موسوم به لوشامپیونه خواهد بود که کمتر از 500 میلیون دلار تخمین زده شده است.هم اکنون تحت تاثیر شیوع کرونا بیش از 56 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.
مدیرعامل باشگاه استقلال کارش را آغاز کرد
یکی از تغییراتی که در تعطیلات نوروز در باشگاه استقلال صورت گرفت، انتخاب احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال بود. وی که در چند روز تعطیلات برخی جلسات را برای سروسامان دادن به امور باشگاه برگزار کرده بود، از صبح دیروز شنبه کارش را به طور رسمی آغاز کرد. سعادتمند از صبح دیروز امور باشگاه استقلال را در اختیار گرفت و قرار است در نخستین گام ساختار و چارت این باشگاه را سروسامان دهد.
11 اردیبهشت زمان تصمیم گیری درباره جام جهانی فوتسال
فدراسیون جهانی فوتبال در جلسه‌ای که با کنفدراسیون‌های اعضا برای بررسی شرایط تعطیلی مسابقات به خاطر کرونا داشت تصمیم گیری درباره برنامه جدید برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال 2020 را به پایان ماه آپریل(11 اردیبهشت) موکول کرد.فیفا اعلام کرد درباره مسابقات جام جهانی فوتسال 2020 لیتوانی که برای ماه سپتامبر(شهریور) برنامه‌ریزی شده تا پایان ماه آپریل(11 اردیبهشت) تصمیم گیری می‌شود و تاریخ‌های جدید برای تعویق احتمالی بازی‌ها اعلام می‌شود. مسابقات جام جهانی فوتسال 2020 درحالی می‌خواهد برگزار شود که هنوز مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا به دلیل کرونا به ماه مرداد موکول شده است.
اعلام زمان آغاز دوباره تمرینات تیم‌های باشگاهی
جلسه‌ای در سازمان لیگ به منظور ادامه بازی‌ها یا تمام کردن نیمه تمام آن برگزار نشده است. یکی از مدیران سازمان لیگ در این باره گفت: «واقعیت این است که سازمان لیگ برای ادامه برگزاری بازی‌های لیگ برتر هیچ مشکلی ندارد و حتی برنامه را نیز تدوین کرده است، منتهی مجوز ادامه برگزاری بازی‌های لیگ برتر را ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر خواهد کرد. فعلا در این باره ابلاغیه‌ جدیدی به سازمان لیگ ارایه نشده است. بر اساس مصوبه قبلی قرار بود لیگ برتر تا پایان فروردین ماه تعطیل شود. در صورتی که ابلاغیه جدید برای ما صادر نشود تیم‌ها مجاز خواهند بوداز اول اردیبهشت ماه تمرینات خود را آغاز کنند و در ادامه بازی‌ها از سر گرفته می‌شود. اگر فاصله زمانی بین این لیگ و لیگ بعدی کمتر از 75 روز شود در این باره با فیفا مکاتبه خواهیم کرد تا مجوز برگزاری بازی‌های فصل آینده را به دست بیاوریم.»