kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

پولادگر: IOC نشان داد جدایی سیاست از ورزش تنها یک شعار است

رئیس‌فدراسیون تکواندو گفت: تعویق مسابقات المپیک برای فدراسیون تکواندو که جهت حضور در این مسابقات برنامه‌ریزی داشت، اتفاق خوبی نبود.

محمد پولادگر در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: واقعاً سال خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و خدا را شکر با همت بچه‌ها و برنامه‌ریزی مدونی که صورت گرفت نتایج خوبی کسب شد. البته برخی جاها انتظارات ما برآورده نشد. در وزن 80+ کیلوگرم المپیک سجاد مردانی مستحق کسب سهمیه المپیک بود و خیلی تلاش کرد و شایسته سهمیه نیز بود، اما متأسفانه در شرایطی قرار گرفت که به سهمیه نرسید.
رئیس‌فدراسیون تکواندو با انتقاد از واکنش کمیته بین‌المللی المپیک به اتفاقات مسابقات جهانی منچستر عنوان کرد: علیرغم همه کارشکنی‌هایی که از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفت، IOC در ظلم فاحشی که در مسابقات جهانی به تیم ایران شد هیچ اقدام و کمکی نکرد. IOC نشان داد اینکه می‌گویند سیاست از ورزش جداست تنها یک شعار است و این شعار فقط در مواقعی که به دنبال بهانه از کشوری باشد کارکرد دارد، اما در جایی که باید احقاق حقی صورت بگیرد هیچ توجهی به آن نمی‌شود. رئیس‌فدراسیون تکواندو درباره تعویق یک ساله مسابقات المپیک و تأثیر آن عنوان کرد: نمی‌توانم بگویم تعویق یک ساله المپیک اتفاق خوبی بود. ما برای حضور در مسابقات المپیک برنامه‌ریزی کرده بودیم و تا حضور در این مسابقات برنامه‌های فشرده‌ای داشتیم که در حال اجرا شدن بود. در این حوزه و برگزاری و تجهیز اردوها نیز خیلی هزینه کرده بودیم و تعویق مسابقات برای ما که برنامه داشتیم اتفاق خوبی نبود.