kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
آرایش جنگی سپاه پاسداران در مقابل کرونا؛

از فعال شدن حدود ۶۵۰ هزار بسیجی تا آمادگی ۳۸۰ درمانگاه سپاه برای خدمت رسانی

فرمانده کل سپاه گفت: همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی آرایش واقعاً جنگی گرفته‌اند.





سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس در قرارگاه زیستی با فرماندهان سپاه در شهرهای مختلف موضوع کرونا را بررسی و ارزیابی کرد و گفت: همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی آرایش واقعاً جنگی گرفته‌اند.
وی گفت: حضور رهبری و کلامشان و توصیه‌هایشان در این شرایط برای ما بسیار آرامش بخش و نجات بخش و نعمت بزرگی است و رهبر معظم انقلاب با تاکید بر امداد و کمک به مردم در شرایط سخت، شرایط اضطرار و شرایط بحرانی؛ برای ما فرمان می‌دهند و ما در همان ابتدای حادثه به فضل الهی حضور پیدا کردیم و در همان موج اولیه سپاه پاسداران در لبه جلوی پیکان و در کنار جامعه پزشکی فداکار و مؤمن به مستهلک کردن موج اولیه این ویروس پرداخت.
فرمانده کل سپاه گفت: ابتدا که این موضوع شروع شد با سپاه استانی قم و با پشتیبانی‌های لازم بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب در قم را مجهز کردیم و وارد این مسئله شدیم.
سردار سلامی گفت: سپاه پاسداران کارها را بر اساس گسترش جغرافیایی تطبیق داد و به شرایطی رسیدیم که امروز کشور برای مهار این پدیده خود را بازیابی کرده است و پروتکل‌ها را برای مواجهه با این موضوع به دست
آورده‌ایم.
آماده‌سازی حدود هزار تخت استراحتگاهی
وی افزود: بیمارستان بقیه‌الله با بیشترین تخت کرونایی به بستری کردن و مداوای بیماران پرداخته است و یکی از بزرگ‌ترین آزمایشگاه تشخیصی ویروسی را دارد و به طوری که تخت‌های آی سی یو این بیمارستان از ۳۰ تخت به ۷۰ تخت افزایش یافت و در آینده‌ای نزدیک به ۱۰۰ تخت رسانده می‌شود و حدود هزار تخت استراحتگاهی برای بیماران کرونایی که ترخیص شده‌اند در نظر گرفته شده است.
پذیرش ۶ هزار بیمار در بیمارستان بقیه‌الله
فرمانده کل سپاه با‌اشاره به اینکه در بیمارستان بقیه‌الله تاکنون ۶ هزار بیمار پذیرفته شده است، افزود: روزانه نزدیک به ۵۰۰ بیمار در این بیمارستان بستری می‌شوند که چرخه عظیمی است به طوری که این چرخه در بیمارستان دیگر کشور مثل بیمارستان‌های ولایت ساری، بیمارستان امام حسین(ع) مشهد هم گسترده شده است.
وی گفت: ۲۰ بیمارستان ثابت نیروی زمینی سپاه و ۹ بیمارستان سیار در سراسر کشور گسترش یافته و آماده خدمت هستند و نیروی دریایی سپاه ۴ بیمارستان ثابت و ۴ بیمارستان سیار را گسترش داده و علاوه‌بر آنها همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور آرایش واقعاً جنگی به خود گرفته‌اند.
فعال شدن حدود ۶۵۰ هزار بسیجی
فرمانده کل سپاه گفت: حدود ۶۵۰ هزار بسیجی برای توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر و سطح شهر بسیج شده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به عنوان هدیه رهبری برای آسیب دیدگان معیشتی کرونایی در نظر گرفته شده است و همچنین هزاران تیم بسیجی برای طرح غربالگری در کنار نیروهای علوم پزشکی به شناسایی و هدایت بیماران می‌پردازند.
سردار سلامی گفت: بعد از فرمان رهبر انقلاب یک انگیزه بسیار قوی و بیشتری پیدا کردیم و به همه دوستان در قرارگاه‌های امام رضا(ع) که قرارگاه بهداشتی و درمانی سپاه است، ابلاغ کردیم که فعالیت‌ها در ایام تعطیل به صورت شبانه‌روزی باشد.
آمادگی ۳۸۰ درمانگاه سپاه پاسداران
برای خدمت رسانی
وی گفت: ۳۸۰ درمانگاه سپاه پاسداران در شهرهای مختلف برای خدمت رسانی مهیاست و مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط تیم‌های بسیج جامعه پزشکی کشور در کنار نیروهای علوم پزشکی در حال تب سنجی هستند تا بتوانند بیمار را از غیر بیمار تشخیص دهند.
سردار شریف: از تجربه درمان
دوران دفاع مقدس کمک گرفتیم
همچنین سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به وبگاه لبنانی «العهد» گفت: از روز اول اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، فرمانده کل سپاه با وزیر بهداشت تماس گرفت و از آمادگی تمامی بخش‌های سپاه برای کمک در زمینه پیشگیری و درمان خبر داد.
وی ادامه داد، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز پزشکی سپاه و کادر بهداشتی آن وارد میدان شدند و در مرحله دوم کشور شاهد ورود بسیج مردمی، بسیج پزشکی، دانشجویی، روحانیون و شهروندان داوطلب در این زمینه بود.
رمضان شریف سپس تصریح کرد، در گامی دیگر مراکز نقاهت در استان‌ها و شهرهای مختلف شامل پانصد یا هزار تخت ایجاد شد و در این زمینه از تجربه سپاه در دوران مقدس برای درمان مجروحان شیمیایی کمک گرفته شد.
وی تأکید کرد: از سوی دیگر باید به کادر پزشکی نیز کمک می‌شد به همین دلیل از صد و سی هزار شخص فعال در زمینه پزشکی، پرستاری و بخش‌های مرتبط دعوت به عمل آمد و این افراد برای کمک به کادر پزشکی در صورت نیاز، آموزش دیدند.
سخنگوی سپاه گفت: تمام مراکز سپاه در تمام استان‌ها بویژه قم و گیلان آماده هستند و از تجربه‌های این دو استان در تمام مراکز سپاه در استان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.
وی در پایان اعلام کرد، تمامی توصیه‌های لازم به شهروندان در زمینه مقابله با کرونا انجام شده و تحولات جدید نشان می‌دهد ایران از این مشکل خارج خواهد شد.
فعالیت بیمارستان‌های
 نیروی زمینی سپاه در ۱۰ استان
همچنین به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی درخصوص اقدامات انجام شده در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بیمارستان‌های صحرایی، بیمارستان‌های استندبای و نقاهتگاه‌های نیروی زمینی سپاه در ۱۰ استان برای مقابله با ویروس کرونا خدمت رسانی می‌کنند.
وی افزود: بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی سپاه در استان‌های قم، گلستان، کاشان، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه فعال هستند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر فعالیت بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی سپاه در استان قم اظهار داشت: یک بیمارستان در استان قم آماده است تا در صورت نیاز خدمات پزشکی لازم را ارائه دهد؛ سی و یک پزشک عمومی و متخصص و ۱۴ پرستار نیروی زمینی سپاه به منظور کمک برای مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی قم خدمات لازم را ارائه کردند و سردار مرتضوی به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در قم انتخاب شد.
سردار پورجمشیدیان با بیان فعالیت بیمارستان ۲۵۰ تخت خواب نیروی زمینی سپاه در استان گلستان، یادآور شد: ۳۵ بهیار و پرستار نیروی زمینی سپاه نیز به دانشگاه علوم پزشکی گرگان در زمینه مقابله با ویروس کرونا کمک کردند.
 معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: در کاشان، بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) به استعداد ۱۵۰ تخت خواب مستقر شده است.
وی ادامه داد: بیمارستان صحرایی ۲۰۰ تخت و نقاهتگاه ۴۰۰ تخت در استان خراسان رضوی و شهر مشهد؛ بیمارستان ۱۵۰ تخت بستری و نقاهتگاهی در شهر بابل در مازندران با محوریت بیمارستان شهید محلاتی تبریز؛ بیمارستان ۲۰۰ تخت و نقاهتگاهی در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه و یک نقاهتگاه به استعداد ۱۵۰ تخت در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز توسط نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا مستقر شده است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان استقرار بیمارستان ۱۰۰ تخت خواب در استان خوزستان یادآور شد: این بیمارستان با محوریت بیمارستان شهید بقایی نیروی زمینی سپاه راه‌اندازی شده است. همچنین در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان بیمارستان نبی اکرم (ص) نیروی زمینی سپاه یک بیمارستان و نقاهتگاه به استعداد ۱۰۰ تخت را راه‌اندازی کرده است.
سردار پورجمشیدیان با تشریح اقدامات بهداری نیروی زمینی سپاه در استان کرمانشاه گفت: یک بیمارستان صحرایی به استعداد ۱۰۰ تخت توسط بیمارستان امام حسین(ع) نیروی زمینی سپاه در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است.
سردار پورجمشیدیان با بیان تلاش نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا در ابعاد پزشکی تجهیزاتی و بیمارستانی یادآور شد: طبق دستور فوری سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های نیروی زمینی سپاه به ویروس کرونا اختصاص یافت.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان حضور ۴۰۰ نیروی متخصص پزشکی، بهیار و پرستار نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: ۵۰ یگان نیروی زمینی سپاه نیز برای ضدعفونی معابر در سراسر کشور فعالیت می‌کنند. وی در پایان با بیان اینکه خدمت به ملت نجیب ایران باعث افتخار نیروی زمینی سپاه است خاطرنشان کرد: برای از بین بردن این ویروس تا پایان در میدان خواهیم ماند و به وظیفه و تکلیف خود عمل خواهیم کرد.