kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
فرانسه

جریمه سنگین شرکت «اپل»

نشریه پولتیکو در گزارشی نوشت: فرانسه شرکت اپل را به سبب نقض قانون رقابت، بیش از یک میلیارد یورو جریمه کرد.


 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این گزارش آمده است: فرانسه روز دوشنبه شرکت آمریکایی اپل را به سبب نقض قوانین رقابت یک میلیارد و یکصد میلیون یورو جریمه کرد و این به بزرگ‌ترین جریمه مالی اپل تبدیل شد.
نهاد مالی نظارت‌کننده بر رقابت‌های تجاری در فرانسه اعلام کرد شرکت اپل توافق نامه‌های غیرقانونی ناقض رقابت را با شرکت‌های عمده‌فروشی تِک دیتا Tech Data و اینگرام میکرو Ingram Micro امضا کرده است. این دو شرکت عمده‌فروشی هم به ‌ترتیب ۷۶ میلیون و یکصد هزار و ۶۳ میلیون یورو جریمه شدند.
این نهاد همچنین اعلام کرد اپل قیمت‌های فروش مجدد را بر محصولات خود اعمال و از جایگاهش به‌عنوان یک تأمین‌کننده سوءاستفاده
کرد.
«ایزابل دِ سیلوا» مدیر نهاد مالی نظارت‌کننده بر رقابت‌های تجاری در فرانسه گفت: این نهاد به سبب تأثیر شدید این اقدامات بر رقابت در توزیع محصولات اپل سبب اعمال بالاترین مجازات بر این شرکت شده است. این همچنین شدیدترین مجازاتی است که تاکنون بر یک اپراتور اقتصادی اعمال شده است.
این نهاد در پی دریافت شکایتی از سوی شرکت eBizcuss.com در سال ۲۰۱۲, تحقیقاتی را در ارتباط با اپل و دو شرکت دیگر عمده‌فروش انجام داد.