kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

کاهش 500 تومانی قیمت سیب و پرتقال شب عید

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از کاهش 500 تومانی قیمت میوه‌های تنظیم بازاری (سیب و پرتقال) برای شب عید خبر داد.




به گزارش خبرگزاری فارس، اسدا... کارگر در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد گفت: این اتحادیه نقشی در بحث کارشناسی و تنظیم بازار میوه‌های شب عید ندارد بلکه پل ارتباطی بین مردم و عرضه است. قیمت میوه‌های تنظیم بازاری شب عید برای مصرف‌کنندگان 5500 تومان تعیین شده است.
وی افزود: مرحله اول توزیع میوه‌های شب عید تا ۲۹ اسفندماه سال جاری خواهد بود که این عملیات پس تعطیلی یک تا دو روزه دوباره از سوم تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. 4000 تن پرتقال و 3000 تن سیب تنظیم بازاری در استان تهران توزیع می‌شود.
رئیس‌اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ و سلامت جان خود می‌توانند میوه مورد نیاز خود به صورت تلفنی تامین کنند. این امکان یعنی خرید تلفنی میوه و ارسال در قالب پیک به مشتریان برای واحدهای صنفی زیر نظر اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران به خوبی فراهم است.
گفتنی است، این مقام مسئول چند روز پیش گفته بود: «قیمت تعیین‌شده برای هر کیلوگرم پرتقال و سیب تنظیم بازاری شش هزار تومان است که به قیمت پنج هزار و 600 تومان در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌گیرد.» به عبارتی، می‌توان نتیجه گرفت قیمت این میوه‌ها از 6000 تومان به 5500 تومان کاهش یافته است.
احتمالا دلیل کاهش 500 تومانی قیمت میوه‌های تنظیم بازاری برای شب عید به دلیل عدم استقبال مردم از قیمت‌های قبلی بوده است، چه اینکه کارگر همان زمان گفته بود: «تنها هفت درصد و حدود هشت تن از میوه تنظیم بازاری مرحله اول فروش رفته و مابقی در اتحادیه باقی مانده است.»
هفته گذشته نیز گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه 70 تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار میوه شب عید کشور در نظر گرفته شده اما نرخ در نظر گرفته شده برای میوه‌های تنظیم بازاری بالاتر از نرخ‌های موجود در بازار است؛ به همین منظور از فروش آنها استقبال صورت نگرفته است.