kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

بزرگترین اردوگاه نظامی سعودی‌ها در «مأرب» به کنترل انقلابیون یمن درآمد

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود در شرق یمن موفق به تسلط بر «کَوفَل» بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در مأرب شدند.



انقلابیون یمن درطی چند عملیات در شمال و شرق یمن موفق به کسب پیروزی‌های درخشانی شده‌اند. پس از تسلط انقلابیون بر مرکز استان الجوف، استان مارب هدف عملیات انصارالله و دیگر گروه‌های انقلابی قرار گرفت. در این راستا، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی مهمی در استان «مأرب» واقع در شرق یمن داشتند.
آنطور که خبرگزاری فارس نوشته، ارتش یمن کنترل اردوگاه «کَوفَل» بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در مأرب واقع در «صراوح» (که حدود 10 کیلومتر از مأرب فاصله دارد) را در دست گرفته است. رسانه‌های وابسته به دولت مستعفی یمن اذعان کرده‌اند که این اردوگاه سقوط کرده و دلیل آن را «عملیات قوی ارتش یمن از سه محور به سمت مأرب» اعلام کرده‌اند. خبرنگار شبکه «المنار» در یمن نیز گزارش کرده، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به «الطلعه الحمراء» در سه کیلومتری مأرب رسیده‌اند و درگیری‌ها طی 12 ساعت گذشته بسیار شدید بوده است. به موازات آن، ارتش یمن عملیات شدید دیگری علیه مواضع ائتلاف سعودی در جبهه «قانیه» در استان «بیضاء» در جنوب غرب مأرب آغاز کردند و این جبهه نیز در آستانه سقوط است. اگر این اتفاق رخ دهد محاصره مأرب از سه جهت شمال، غرب و جنوب تکمیل خواهد شد.
فرار جنگنده‌های سعودی
روز شنبه جنگنده‌های سعودی نیز پس از حمله به آسمان یمن، با مقابله پدافند هوایی این کشور مواجه شده و فرار کردند. این اتفاق دیروز نیز تکرار شده است. فرمانده نیروهای مسلح یمن دیروز از فراری دادن جنگنده‌های ائتلاف سعودی در آسمان شهر صرواح در استان مأرب خبر داد. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، فرماندهی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «پدافند هوایی یمن سحرگاه دیروز موفق شد در مقابل تشکیلات جنگی متشکل از تعدادی جنگنده اف ۱۵ در آسمان صرواح بایستد و قبل از اینکه اقدام خصمانه‌ای انجام دهند، آنها را فراری دهد. این مقابله با تعدادی موشک فاطر -۱ انجام شد.» از زمان رونمایی یمن از پدافند هوایی خود، آسمان یمن برای ائتلاف سعودی دیگر ناامن شده است. پدافند هوایی یمن در روزهای گذشته نیز با جنگنده‌های اف ۱۵ و اف ۱۶ ائتلاف سعودی در استان الجوف مقابله و آنها را مجبور به ترک حریم هوایی این استان کردند.
خبر دیگر اینکه، یک مسئول دولت مستعفی یمن که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده نیرو‌های امنیتی بندر سقطری در جنوب یمن یک کانتینر حاوی یک خودروی زرهی و تجهیزات نظامی را که از امارات به بهانه کمک‌های بشر دوستانه وارد این منطقه شده بود، توقیف کردند. این مسئول گفته: «نیرو‌های امنیتی در بندر سقطری که در استان ارخبیل سقطری واقع است در حین بازرسی روزمره از کانتینر‌های ارسال شده از امارات که با کشتی موسسه کار‌های بشردوستانه خلیفه بن زاید به یمن وارد یمن می‌شود، یک کانتینر را توقیف کردند که در آن یک خودروی زرهی و تجهیزاتی نظامی بود.» به گفته این مقام دولت مستعفی یمن کانتینر مذکور امضای شرکت اماراتی را دارد که توسط خلفان بن مبارک المزروعی یک مهره امارات در سقطری اداره می‌شود!