kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

حکم مشکوک دادگاهی در لبنان برای آزادی جاسوس دانه درشت رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان حکم دادگاه نظامی این کشور به آزادی «عامر الفاخوری» جاسوس معروف رژیم صهیونیستی و ملقب به «قصاب الخیام» را تصمیمی ‌اشتباه و تحت فشارهای تهدید‌آمیز آمریکا توصیف کرد.


سرویس خارجی-

دادگاه نظامی لبنان دوشنبه ۲۶ اسفند دفاعیه صوری را که وکلای «عامر الفاخوری» به بهانه قدیمی شدن اتهام‌های وارد شده به موکلشان ارائه دادند، پذیرفت! و حکم آزادی الفاخوری ملقب به قصاب بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان و جاسوس رژیم صهیونیستی را صادر کرد، اقدام مشکوکی که سروصدای زیادی در این کشور به پا کرده است.
به گزارش «العربی الجدید»، در پی این اقدام دادگاه نظامی، مردم لبنان در تعدادی از مناطق این کشور دست به تظاهرات زدند. معترضان اتوبان «البحصاص» در شهر طرابلس در شمال لبنان را از هر دو طرف بستند. در البقاع لبنان و بعلبک در شرق لبنان نیز معترضان لاستیک‌های خودرو آتش زدند.
پایگاه خبری «النشره» گزارش داده، حزب‌الله لبنان هم شامگاه دوشنبه در واکنش به این حکم اعلام کرد: «از روز اول دستگیری عامر الفاخوری مزدور جنایتکار و قاتل، فشارها و تهدیدهای آمریکا در خفا و آشکارا آغاز شد تا لبنان را وادار به آزادی وی کند با وجود اینکه همه جنایات نسبت داده شده به وی و همه سابقه سیاه و خونین او ثابت شده
بود.»
احتمال محاکمه مجدد
خبرنگار شبکه «المیادین» اما گزارش داده «غَسّان عُویدات» دادستان کل لبنان، پس از مشاهده اعتراض مردم به این حکم و نیز واکنش قاطع حزب‌الله، حکم آزادی عامر الفاخوری را بررسی کرده و او احتمالاً دوباره محاکمه خواهد شد.
گفتنی است، الفاخوری دو تابعیتی لبنانی-آمریکایی در سپتامبر (شهریور-مهر) سال گذشته میلادی پس از بازگشت از آمریکا در لبنان بازداشت شد. از زمان بازداشت او در لبنان لحظه‌ای از فشارهای آمریکا بر بیروت برای آزادی وی کم نشده است. گفته می‌شود «الفاخوری» مبتلا به سرطان است و از زمان بازداشت مدت زیادی را در بیمارستان گذرانده است. او در زمان‌اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی فرمانده‌ای نظامی در زندان «الخیام» در جنوب لبنان بود و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کرد. در این ایام او جنایت‌های زیادی مرتکب شده است.