kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
آیت‌الله مظاهری:

کار ارباب‌رجوع در اداره‌ها انجام نشود حقوقی که گرفته می‌شود حرام است

آیت‌الله مظاهری گفت: الان خیلی‌‌ها دشمن یکدیگرند برای اینکه ارباب رجوع در اداره کار دارد و کارش را انجام نمی‌دهند. این خدمتگزار خلق خداست و اگر کم‌کاری و بدکاری کند، حقوقی که می‌گیرد حرام است.


به گزارش شفقنا، آیت‌الله مظاهری در ادامه درس خود در ماه مبارک رمضان با عنوان معرفت نفس(خودشناسی) به موضوع  شرح صدر، ابزار بعد روحی پرداخت وی در سخنان خود با اشاره به تبعات فساد اداری گفت: صهیونیست‌‌ها برای این وضع فعلی ما خیلی خوشحالند و جشن می‌گیرند؛ برای اینکه اگر فساد اخلاقی یک جامعه را بگیرد، آن جامعه تباه می‌شود.
وی ادامه داد: الان خیلی‌‌ها دشمن یکدیگرند برای اینکه ارباب رجوع است و در اداره کار دارد و کارش را انجام نمی‌دهند. علاوه بر اینکه حقوقی که این اداره‌ای می‌گیرد حرام است و علاوه بر اینکه پشت میزی که نشسته حرام است. این خدمتگزار خلق خداست و اگر کم‌کاری و بدکاری کند، حرام است. حقوقی که می‌گیرد حرام است.  آیت‌الله مظاهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله فقر در جامعه گفت: امیرالمؤمنین پنج سال حکومت کرده و در نماز جمعه در مقابل خوارج نهروان در مقابل دوست و دشمن می‌گویند: ‌ای مردم در این پنج سال حکومت من، یک نفر فقیر نیست. از نظر خوراک و پوشاک و مسکن و ازدواج همه در رفاه‌اند و برای شما آب آوردم. اما این بی‌شخصیت‌‌ها سه جنگ در این پنج ساله روی دست امیرالمؤمنین گذاشتند، اما در این پنج ساله با این سه جنگ، توانستند اقتصاد را سالم کنند و توانستند اقتصاد اسلام را پیاده کند و وقتی اقتصاد اسلام پیاده شد، صد در صد فقر نیست.  وی در تبیین تحقق جامعه منهای فقر در عصر ظهور و فاصله جامعه امروز با معیارهای اصیل تصریح کرد: وقتی آقا امام زمان بیایند با خرق عادت به یک شبانه‌روز دنیا را فتح می‌کنند و به شش شبانه روز مسلّط بر جهان می‌شوند و این خرق عادت و معجزه است و اما بعدش معجزه نیست، بلکه پیاده شدن قرآن است. پیاده شدن قرآن یعنی یک زندگی منهای فقر و یک زندگی منهای نگرانی و غم و غصه و یک زندگی صددرصد بهشتی. اما الان چرا بازاری‌‌ها اینقدر بی‌رحم هستند؟! این تفاوت نرخ‌‌ها در بازار برای چیست؟! بازار یعنی شخصیت.