kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

خشم صهیونیست‌ها از دیدار هیئت جهاد اسلامی فلسطین با مقامات روسیه در مسکو

دیدار هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین با مقامات روسیه در مسکو، خشم مقامات رژیم صهیونیستی را بر انگیخت.

هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست «زیاد نخاله» دبیرکل این جنبش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کرد. جنبش جهاد‌اسلامی اعلام کرد، لاوروف با تأکید بر مخالفت روسیه با معامله قرن، گفت روسیه برای کمک به منظور تحقق وحدت بین گروه‌های فلسطینی آمادگی دارد. این جنبش همچنین بر مواضع ثابت خود در مقابله با معامله قرن تأکید کرد؛ معامله‌ای که به دنبال از بین بردن آرمان فلسطین و حق بازگشت آوارگان است.
خشم شدید صهیونیست‌ها
دیدار هیئتی از جهاد با مقامات روسیه خشم تل‌آویو را به دنبال داشت. باراک راوید خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:« مقامات به من اعلام کردند اسرائیل در مورد دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با رهبر جهاد اسلامی در وزارت امور خارجه در مسکو اعتراض کرده است.»
معامله قرن طرحی است که از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با هدف‌اشغال کامل فلسطین مطرح شده است. بر اساس این طرح، قدس شریف به اسرائیل تعلق خواهد گرفت و کشور فلسطین جدید مجمع الجزایری خواهد بود که تنها از طرق پل‌ها و تونل به یکدیگر متصل خواهد شد. جامعه جهانی به شدت با این طرح مقابله کرده و آن را رد کرده است.