kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

110 میلیون تومان برای اجلاس 2 روزه(بالاتر از خبر)

هزینه بیش از 110 میلیون تومانی شورای شهر رشت در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در رشت مورد انتقاد برخی از اعضای شورا قرار گرفت.


برخی از اعضای شورای شهر معتقدند در حالی که بسیاری از پروژه‌های این شهر با کمبود اعتبار روبه‌رو است پذیرایی اشرافی رئیس شورا از رؤسای کلانشهرها که توأم با سفر دریایی و صرف غذا دررستوران دریایی انزلی، پهن کردن فرش قرمز و... اسراف در هزینه‌ها بود.به گفته این اعضا، در این اجلاس بیش از 17 میلیون تومان برای سوغات و 13 میلیون تومان برای تبلیغات درمطبوعات گیلان به غیر از بخش تلویزیونی برنامه‌ها هزینه شده است. گفته شده است غیر از دو نیمروز نشست اعضای شوراها، دیگر برنامه‌های تدوینی صرفا جنبه تفریحی و پرکردن اوقات فراغت میهمانان را داشت و هیچ برنامه‌ریزی برای ارائه ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود رشت در این اجلاس صورت نگرفت که مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز این اجلاس را بیشتر شبیه جشنواره‌های موسیقی و گالری عکس عنوان کرده بود.
در این اجلاس دوروزه 39 میلیون ریال هزینه غذا، میوه، شیرینی و اسکان 27 میهمان و عوامل داخلی، 28 میلیون ریال صرف هزینه‌های تزیینات و تشریفات ازجمله خرید گل، نورافشانی دیوار شهر، طراحی و چاپ بنر، 22 میلیون و 237 هزار ریال صرف خرید فرش قرمز و مفروش‌کردن مسیر حرکت میهمانان از ورودی شهرداری رشت تا سالن جلسات 17 میلیون ریال پاداش به 39 نفر از کارکنان شورا و شهرداری پرداخت شد، در حالی که برخی از کارکنان هنوز حقوق معوقه خود را از شهرداری دریافت نکرده‌اند.