kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
رهبر انقلاب تاکید کردند

کار پزشکان و پرستاران در مبارزه با کرونا بسیار باارزش است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنج‌شنبه در پیامی به جامعه پزشکی و پرستاری با تشکر صمیمانه از وزارت بهداشت و همکاران وزیر، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کردند: این زحمات بسیار باارزش، جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.

متن سخنان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. بنده می‌خواهم صمیمانه تشکر کنم از پزشکان و پرستاران و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی در مواجهه و مبارزه‌ با این بیماری‌ای که اخیراً در کشور به‌وجود آمده. همچنین تشکر کنم از وزارت بهداشت و درمان و مجموعه همکاران آقای وزیر بهداشت در این مجموعه به خاطر تلاش‌هایی که می‌کنند و زحمتی که می‌کشند. من برنامه امروز را فقط ترتیب دادم برای همین که این تشکر را بکنم در حضور آقای دکتر مرندی رئیس محترم فرهنگستان علوم پزشکی. دوست داشتم که این تشکر قلبی خودم را به همه‌ برادران و خواهران محترم پزشک و پرستار و کادرهای درمانی عرض بکنم. ان‌شاءالله که موفق باشید. کارتان بسیار باارزش است. هم ارزش جامعه‌ پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده، هم مهم‌تر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد و امیدواریم که ان‌شاءالله این کار برجسته و سنگین خیلی هم طولانی نشود و ان‌شاءالله زودتر کلک این ویروس منحوس گرفته بشود ان‌شاءالله. ان‌شاءالله همه‌تان موفق باشید.
والسلام علیکم و رحمهًْ‌الله و برکاته
مدافعان سلامت می‌کوشند
 خبر خوش مهار بیماری را
به استحضار فرمانده خویش برسانند
در پی ابراز تشکر صمیمانه رهبر معظم انقلاب از جامعه پزشکی و پرستاری کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی نامه‌ای به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خاطرنشان کرد: امروز فرزندان و سربازان حضرتعالی به عنوان مدافعان سلامت در کنار مدافعان حرم و پیروان فرهنگ ایثار و جهاد می‌کوشند تا با لطف پروردگار هرچه زودتر خبر خوش مهار بیماری را به استحضار فرمانده خویش برسانند.
در این نامه پس از عرض سلام و تقدیم احترام آمده است: پیام امیدبخش، پدرانه، مهربانانه و سرشار از صفای حضرتعالی همکاران عزیزم را که در سراسر کشور، شبانه‌روز و بی‌هراس دل به دریای بلا زده‌اند تا هموطنان نازنین گرفتار در گرداب بیماری نوپدید را برهانند سراپا شوق و امید و سپاس کرد و خستگی روز و شب‌های نفس‌گیر و جانکاه را از جسم و جانشان زدود و این فرزند کوچک و سرباز خدمتگزارتان را بیش از پیش شرمسار محبت‌های بیکران‌تان نمود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امسال سربازان و افسران ارشد نظام سلامت با دل زدن به موج سیلاب‌های بهاری و جانفشانی در آنفلوآنزای پائیزی، لحظه‌ای از کنار مردم و بیماران نیازمند دور نشدند و با تلاش بی‌وقفه در کاهش مرگ ‌و میر‌ها افتخاراتی بی‌بدیل آفریدند که سازمان‌های بین‌المللی را در اوج تحریم‌های ظالمانه شگفت‌زده کرد و این بار نیز شیرزنان و بزرگ‌مردان عرصه بهداشت و درمان جان‌برکف می‌روند تا با شکست هرچه زودتر بیماری افتخاری نو در تاریخ کشور عزیزمان بیافرینند و پیام محبت‌آمیز و دلگرم‌کننده حضرتعالی نفس تازه‌شان بخشید تا آهنگ گام‌های شتابان‌شان تندتر و زمان سلطه‌شان بر عامل بیماری‌زا کوتاه‌تر شود.
وی ابراز داشت: علی‌رغم رنجی که از رنجوری مردم می‌کشیم وفاق و همدلی ملی بین همه دستگاه‌های اجرایی، رسانه ملی، نیرو‌های مسلح، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم عزیز کشورمان در کنار خدمتگزاران عرصه سلامت با شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» نمایش بی‌بدیلی است که بی‌تردید با به زانو درآوردن هرچه زودتر بیماری، جهانیان را شگفت‌‌زده خواهد کرد.
نمکی خاطرنشان کرد: امروز فرزندان و سربازان حضرتعالی به عنوان مدافعان سلامت در کنار مدافعان حرم و پیروان فرهنگ ایثار و جهاد می‌کوشند تا با لطف پروردگار هرچه زودتر خبر خوش مهار بیماری را به استحضار فرمانده خویش برسانند. ان‌شاءالله دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف و مومن در لیلهًْ‌الرغائب، جهت دور شدن بیماری و بلا از جان مردم عزیز سرزمین‌مان و افزایش توان تلاشگران عرصه سلامت کارگشا خواهد بود. طول عمر بابرکت و تندرستی حضرتعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.