kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲

تأکید سرلیست‌های منتخب تهران بر «وحدت» و «کار»

سرلیست‌های منتخب تهران در اولین اظهارات بعد از اعلام نتایج انتخابات بر «وحدت» و «کار» برای مردم تأکید کردند؛ قالیباف گفت: «تعهد دادم که با همه توانم کار کنم» و «همه باید برای رفع مشکلات مردم همدل باشیم»، آقاتهرانی هم تأکید کرد: «باید کمتر شعار دهیم و بیشتر کار کنیم».

 
  سرویس سیاسی-

محمدباقر قالیباف، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام نتایج انتخابات، در ویدئویی کوتاه درباره فرصت‌های پیش رو در مجلس آینده با مردم صحبت کرد.
قالیباف در این پیام ویدئویی گفت: در این دوره از انتخابات، مطالبه‌گری جوانان باعث شد تا خانه ملت پوست‌اندازی کند و مجلس نو شکل بگیرد.
وی افزود: من از روز اول آمدم تا در چهل‌ویکمین سال انقلاب برای تحقق گام دوم انقلاب تلاش کنم. منتخبین شما ممکن است بهترین نباشند اما ان‌شاءالله از بهترین خادمان شما خواهند بود
قالیباف خطاب به ملت ایران گفت: شما مردم عزیز با اعتمادتان بار سنگینی روی دوش ما گذاشتید. از خدای متعال درخواست می‌کنم که به ما توفیق دهد تا شرمنده ملت ایران، شرمنده خون شهدا؛ شرمنده باکری‌ها، بابایی‌ها، رضوی‌ها، حججی‌ها، کاظمی‌ها و حاج قاسم‌ها نباشیم.
عهد ببندیم جز خادمی ‌ملت به موضوع دیگری فکر نکنیم
سرلیست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم با بیان اینکه مهم‌ترین درس امام و شهدا درس یکرنگی و وحدت بود، گفت: ما هم تلاش کردیم با وحدت به مجلس قوی برسیم. همه با هم از امروز عهد ببندیم جز خادمی ‌ملت به موضوع دیگری فکر نکنیم؛ خادمی ‌همه مردم، چه حامیان، چه رقبا و چه آنهایی که به هر دلیلی پای صندوق رأی نیامدند. این درسی است که از مکتب حاج قاسم می‌گیریم.
منتخب مردم تهران با بیان اینکه «حاج قاسم شجاع ولی اهل تدبر و عقلانیت بود» افزود: ما هم باید جسور باشیم ولی عاقلانه رفتار کنیم.
قالیباف با‌ اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: کشور الان زیر شدیدترین تحریم‌های دولت آمریکاست که زندگی مردم ما را هدف قرار داده است. باید همه با همه توان تلاش کنیم تا فشارها را از دوش مردم برداریم.
وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها انقلابی‌گری را تنها در حد شعار خلاصه می‌کنند. ما باید در مجلس آینده نشان بدهیم انقلابی‌گری نشانه‌اش اقتصاد قوی است و این ممکن نیست جز با تحقق کارآمدی در مجلس یازدهم.
منتخب مردم تهران تأکید کرد: «شعار من در برای مبارزه با آمریکا همچنان کار است، کار است و کار».
تعهد دادم که با همه توانم
کار کنم؛ مطمئن باشید
به عهدم پایبندم
قالیباف با بیان اینکه مجلس قوی مجلسی است که استکبارستیزی را با ایجاد ثبات اقتصادی از طریق اقتصاد مردمی محقق کند، گفت: من به شما تعهد دادم که با همه توانم کار کنم. مطمئن باشید به عهدم پایبندم.
وی افزود: مطابق اولویت‌هایی که قبلاًً گفته‌ام با کمک دیگر منتخبان تلاش می‌کنیم تا ان‌شاءالله وضع موجود به نفع مردم تغییر کند.
سرلیست ائتلاف اصولگرایان با تأکید بر اینکه همه باید در مجلس برای رفع مشکلات مردم همدل باشیم، اظهار داشت: مردانه بایستیم و با کمک هم درستش کنیم.
سعی می‌کنیم کمتر
حرف بزنیم و بیشتر کار بکنیم
حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دیگر منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: نظارت بر حسن اجرای قانون و قانون‌گزاری مناسب مهم‌ترین وظایف دولت است.
وی گفت: اکنون باید ببینیم کجای کار روی زمین مانده است و در مقابل مسائل چه‌کار باید کنیم.
آقاتهرانی افزود: منتخبان مجلس یازدهم باید کمتر شعار دهند و بیشتر کار کنند و به مردم وعده‌های نادرست ندهند تا آنها احساس نکنند انقلابیون نیز به مجلس رفتند، اما
کاری نکردند. منتخبان در دو سه ماه آینده باید فکر کنند زمانی که وارد مجلس شدند می‌خواهند چه‌کاری انجام دهند.
ترویج مهدویت
و بیانیه گام دوم انقلاب
اولویت مجلس یازدهم
آقاتهرانی همچنین در گفت‌وگویی، درباره اولویت‌های کاری نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ترویج مهدویت و گفتمان مهدویت اولویت کاری نمایندگان دوره یازدهم مجلس باشد زیرا زمینه‌سازی برای ظهور و به ‌تبع آن، گسترش عدالت، رفاه و آزادی، رسالت تمام انبیا و اولیای الهی بوده است.
آقاتهرانی اضافه کرد: تبیین محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب و زمینه‌سازی برای تحقق این محورها اولویت کاری بعدی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشد زیرا مقام معظم رهبری با صدور این بیانیه، چشم‌انداز حرکت ما در چهل سال دوم انقلاب را‌ ترسیم کرده‌اند.
این نماینده منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی مردم و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی، باید اولویت سوم نمایندگان مجلس در دوره یازدهم باشد، خاطرنشان کرد: هر فردی فارغ از وابستگی جناحی و سیاسی در صورت انتخاب، باید در مسیر امام و رهبری حرکت کند و عمل به قانون اساسی و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود
قرار دهد.