kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
دمای هوا از سه‌شنبه در برخی مناطق 5 تا 10 درجه سردتر می‌شود

آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور از دوشنبه

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه خبر داد.




بنا بر اعلام این سازمان، با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه، بارش باران گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف در غرب کردستان، چهارمحال و بختیاری، نوار غربی اصفهان و بارش باران گاهی رعد و برق در غرب کرمانشاه، جنوب مرکزی، جنوب همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.
سه‌شنبه نیز بارش باران، در ارتفاعات بارش برف در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و بارش باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف در کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس انتظار می‌رود.
برای چهارشنبه بارش باران، در ارتفاعات بارش برف در خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی نسبت به لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید (مخصوصاً گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی)، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه هشدار داد و نسبت به احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه کرد.
کاهش محسوس دما
همچنین بنا بر اعلام این سازمان، از سه‌شنبه تا پنجشنبه کاهش ناگهانی دما 6 تا 10 درجه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، جنوب غرب و دامنه‌های البرز، از چهارشنبه تا صبح جمعه آینده کاهش ناگهانی دما 6 تا 10 درجه در استان‌های اردبیل و سواحل دریای خزر و از پنج‌شنبه تا شنبه آینده (دهم اسفند) کاهش ناگهانی دما 10 تا 15 درجه در استان‌های واقع در شمال شرق و کاهش 5 تا 10 درجه در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که سرمازدگی و یخ‌زدگی را به دنبال دارد.
وزش باد خیلی شدید
همچنین برای دوشنبه پنجم اسفند، در اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و وزش باد خیلی شدید در خوزستان و سه‌شنبه ششم اسفند در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در این روز وزش باد خیلی شدید در خوزستان، ایلام، اصفهان، مرکزی، قم، فارس، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز انتظار می‌رود.
برای چهارشنبه هفتم اسفند نیز وزش باد خیلی شدید در شرق کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
وزش این باد‌ها می‌تواند باعث آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و ایجاد گردوخاک و کاهش دید شود.