kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
سخنگوی قوه قضائیه:

مجموعه رفع تصرف شده ۱۰۰ هکتاری در «کلاک» به وضع سابق خود برمی‌گردد

سخنگوی قوه قضائیه بخش‌هایی از برخورد با زمین‌خواری‌های کلان در منطقه لواسان تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه در منطقه لواسان زمین‌خواری‌ها و سوءاستفاده‌های فراوانی را در حوزه اراضی بسیار مرغوب این منطقه داشتیم، اظهار داشت: از جمله آنها یک قطعه زمین ۱۰۰ هکتاری موسوم به اراضی «کلاک» مشرف به سد لتیان محل تامین بخش قابل توجهی از آب شرب مردم تهران است.
اسماعیلی افزود: در ارتباط با تغییر کاربری این مجموعه قبلا از ناحیه مراجع قضایی آرایی صادر شده و به قطعیت رسیده بود، اما در دوره جدید قوه قضائیه گزارشاتی رسید مبنی بر اینکه مبانی اتخاذ تصمیم از سوی همکاران قضایی ما دچار ایراد است به همین علت رئیس ‌قوه قضائیه دستور بررسی دوباره این پرونده را صادر کرد.
وی ادامه داد: مشخص شد برای ورود این اراضی به داخل محدوده شهری لواسان و همچنین برای تغییر کاربری این اراضی، اتفاقاتی خلاف قوانین و مقررات رخ داده و مستندات ارائه‌شده در زمینه نوع کاربری و محدوده شهری این منطقه مخدوش است بنابراین با ارجاع پرونده از سوی رئیس‌ قوه قضائیه به دیوان عالی کشور، قضات عالی رتبه این دیوان، پرونده و همه مستندات آن را از بدو خرید این زمین‌ها و ورود آن به محدوده شهری و توافقات انجام‌شده با شهرداری و تغییر کاربری آنها بررسی کردند.
سخنگوی قوه قضائیه با ‌اشاره به قطعیت دستگاه قضایی مبنی بر تخلف در آرای صادره گفت: قضات عالی‌رتبه به این نتیجه رسیدند که آرای صادره اعتبار لازم را ندارد بنابراین با نقض این آرا دستور داده شد این مجموعه ۱۰۰ هکتاری به وضع سابق خود اعاده شود.
وی تاکید کرد: در بخش‌های دیگر حوزه لواسان هم شاهد موارد زیادی از این قبیل تخلفات بودیم که پیگیری‌های حقوقی و قضایی لازم در دستور کار قرار دارد.