kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
رئیس ‌سازمان ثبت اسناد:

علت دستگیری‌های اخیر علاوه ‌بر همدستی با زمین‌خواران تخلف در حوزه‌های دیگر هم بود

رئیس ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ‌اشاره به دستگیری تعدادی از کارکنان این سازمان گفت: دستگیرشدگان فقط به خاطر همدستی با زمین‌خواران مورد برخورد قرار نگرفتند بلکه در حوزه‌های مختلف با متخلفان برخورد شده است.

ذبیح‌اله خدائیان درباره دستگیری تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد و اینکه گفته می‌شود این افراد عمدتاً کسانی هستند که با زمین‌خواران مناطق کلاک و لواسانات همکاری داشتند، به تسنیم گفت: این دستگیری‌ها فقط مختص به یک واحد ثبتی نیست و واحدهای ثبتی متعددی را دربر می‌گیرد که در آنها جرایمی از جمله اخذ رشوه صورت گرفته بود.
خدائیان افزود: این طور نیست که دستگیرشدگان فقط به خاطر همدستی با زمین‌خواران یا مباحث مربوط به صدور سند مالکیت مورد برخورد قرار گیرند بلکه در حوزه‌های مختلف با متخلفان برخورد شده
است.
وی ادامه داد: معمولاً افراد کارچاق‌کن و سوء‌استفاده‌گر در یک منطقه خاص ورود کرده و کارکنان واحدهای ثبتی را برای رسیدن به اهداف‌شان، تطمیع می‌کنند که در همین راستا، علاوه ‌بر برخورد با کارکنان متخلف، تعداد قابل توجهی کارچاق‌کن نیز دستگیر و بازداشت
شدند.
برخی افراد نیز ارتباطی با همکاران ثبتی نداشتند اما در خارج از سازمان خود را به عنوان افراد متنفذ معرفی و از مردم کلاهبرداری می‌کردند که با این دسته از افراد نیز برخورد شده است. به گفته رئیس ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور‌، دستگیری‌ها در روزهای آینده نیز ادامه دارد و مقطعی و شعاری نیست.
گفتنی است، بیستم بهمن ماه بود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دستگیری و بازداشت 27 نفر از کارکنان متخلف این سازمان خبر داد و اعلام کرد: تعدادی دیگر از کارکنان ثبت تهران از جمله 15 نفر از کارکنان واحد ثبتی قلهک، چهار نفر از کارکنان واحد ثبتی پیروزی و دو نفر از کارکنان واحد اجرای اسناد رسمی بازداشت شدند. در واحدهای ستادی نیز پنج نفر از کارکنان و نیروهای شرکتی اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و یک نفر از دفتر فنی سازمان ثبت بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شدند.