kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

چگونگی پایان اسرائیل به روایت ژنرال اسرائیلی

ژنرال بازنشسته صهیونیست وقتی در مورد ضعف سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر «هزاران موشک نقطه زن مقاومت» صحبت می‌کرد گفت در صورت شروع جنگ جدید، «اسرائیل به پایان خواهد رسید.»

فروپاشی «اسرائیل» مسئله‌ای است که بسیاری از کارشناسان در کشورهای مختلف به آن اذعان دارند. رهبر معظم انقلاب نیز سال 94 تاکید کردند که این رژیم تا 25 سال آینده فرو می‌پاشد. حالا «اسحاق بریک»، ژنرال صهیونیست پس از بازنشستگی اعتراف کرده که این رژیم از هم فروخواهد پاشید:
«خانه همچنان سر جای خود قرار دارد اما شکاف در اوج خود است، این وضعیت امنیتی حال حاضر اسرائیل است، اسرائیل قدرت دفاع از جبهه داخلی را در جنگ آینده از دست داده است. آویو کوخاوی، رئیس‌ستاد ارتش دو هفته پیش،‌ بیانیه‌ای را برای عموم مردم صادر کرد که در آن تأکید شده بود، جبهه داخلی باید در زمینه آگاهی برای جنگی آماده شود که بسیار دشوار خواهد بود، به‌طوری که قابل مقایسه با جنگ‌های قبلی نیست.»
در مقاله «بریک» که در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» آن را منتشر کرده همچنین می‌خوانیم: «منظور کوخاوی، تهدید موشک‌های نوار غزه، لبنان، سوریه، عراق و ایران بوده است. ۱۵ سال از جنگ دوم لبنان و اینکه اسرائیل خودش را در تیررس شدید موشک‌ها از سمت شمال و جنوب می‌دید، گذشته است، از آن زمان به بعد مشخص شد که قواعد درگیری در منطقه تغییر کرده است، دشمن متوجه آن بوده و منتظر و سرشار از امیدهای جدید برای نابود کردن اسرائیل توسط ۲۰۰ هزار موشک و راکتی است که در انبارهای خود ذخیره کرده است.»
به گزارش ایسنا، بریک ادامه داد:«این تهدید تنها شامل عدد و ارقام موشک‌ها نیست، بلکه توسعه و تحول دیگری در این راستا را در بر می‌گیرد که همان ویژگی دقت و نقطه‌زنی است. این ویژگی نقطه ضعف این سلاح بود که اکنون به یک سلاح ویرانگر تبدیل شده است طوری که در پی توسعه فناوری‌های GPS و تشخیص تصاویر می‌توان یک موشک با دقت «اولیه» را تا مساحتی در حدود ۱۰ هزار متر مربع شلیک کرد.»
دسته جمعی فرار خواهیم کرد
وی در ادامه مقاله خود آورده: «ارتش اسرائیل چه دفاعی در مقابل این تهدیدات دارد؟ گفتن اینکه دفاع ناچیز بوده آسان نیست. در صورت حمله قربانیان تنها شامل نظامیان و نیروهای ذخیره نخواهند شد بلکه خانواده‌ها در خانه، کارگران، مشتریان در مراکز تجاری، رانندگان در خیابان‌ها، دانش‌آموزان در مدارس و شهر بازی‌ها و عابران پیاده در خیابان‌ها را نیز دربر می‌گیرد. اهداف حملات مراکز شهرها، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های برق، وزارتخانه‌ها، کارخانه‌ها و پالایشگاه‌های نفت خواهد بود و هر برخوردی باعث فلج شدن دولت، کشتار جمعی و فرار دسته جمعی به مناطق دیگر و به خارج می‌شود.» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد: «اسرائیل در حال حاضر در تیررس هزاران موشکی است که وجودش را در معرض خطر قرار خواهد داد و تنها گزینه پیش روی آن، واکنش به همان شدت است اگر در چنین وضعیتی قرار بگیرد، برای نخستین بار جنگی را با قدرت تهاجمی ویرانگر در کنار قدرت دفاعی صفر آغاز خواهد کرد.» آری شاویت، تحلیلگر سیاسی اسرائیلی نیز یادداشتی را در سال ۲۰۱۷ در روزنامه‌هاآرتص منتشر کرده بود که در آن می‌گفت:«اسرائیل به عنوان یک کشور آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و اسرائیلی‌ها نتیجه دروغ‌هایی هستند که جنبش صهیونیستی درباره هولوکاست و سرزمین موعود آنها را اختراع کرده است.»