kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
گزارش کیهان از آخرین اتفاقات فوتبال

احتمال کناره‌گیری سرپرست فدراسیون از انتخابات قوت گرفت/رقابت نزدیک میان 2 نامزد شناخته شده

انتخابات فدراسیون فوتبال 25 اسفند برگزار می‌شود، انتظار می‌رود مجمع فدراسیون فوتبال به دور از هر گونه جناح و باندبازی تنها به منافع ملی توجه داشته باشد و فردی را به عنوان رئیس‌انتخاب کند که بتواند به ورزش ایران خدمت کند.



سرویس ورزشی-

هر چه به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک‌تر می‌شویم، حرف و حدیث‌ها درخصوص چگونگی برگزاری آن بیشتر می‌شود. روز پنجشنبه یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی مدعی شد که یک عضو بازنشسته هیئت‌رئیسه در تماس‌هایی متعدد، تعدادی از اعضای مجمع را تهدید کرده که اگر دستگاه قضایی در موضوع بازنشستگی، صلاحیت حیدر بهاروند، سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال را تایید نکند از برگزاری انتخابات جلوگیری خواهد کرد.
ایسنا در گزارش خود همچنین به این نکته اشاره کرده است که این عضو بازنشسته هیئت‌رئیسه اعلام کرده، اعضای مجمع باید اولویت رای‌دهی خود را به بهاروند اختصاص دهند ولی در هر صورت اگر بهاروند امکان حضور نیافت، گزینه دوم ریاست فدراسیون فوتبال باید حبیب کاشانی باشد در غیر این صورت مانع برگزاری انتخابات در ۲۵ اسفند خواهد شد. هر چند این خبر از سوی فدراسیون فوتبال رد شد اما خبرگزاری ایسنا مدعی شد که مستندات خبر مذکور نزد آنها محفوظ است و در صورت لزوم نسبت به انتشار آن اقدام خواهد کرد.
کناره‌گیری بهاروند از انتخابات رئیس
نگاهی به ترکیب انتخابات فدراسیون فوتبال قسمتی از معادلات مبهم فدراسیون فوتبال را حل می‌کند. حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال، اسلامیان را به عنوان نایب‌رئیس‌اول و منصور قنبرزاده را به عنوان نایب‌رئیس‌دوم معرفی کرده است. اعلام ترکیب مذکور از سوی بهاروند در شرایطی است که اطلاعات دریافتی روزنامه کیهان حکایت از ان دارد که وی به احتمال زیاد از انتخابات ریاست کناره‌گیری می‌کند و تنها به نایب‌رئیسی دوم و ریاست سازمان لیگ اکتفا می‌کند.
کناره‌گیری بهاروند زمانی قوت گرفته که چهارشنبه هفته گذشته در محافل خبری عنوان شد که بر اساس نامه سازمان بازرسی، بازنشسته‌ها از نشستن روی سه صندلی محروم شدند. گویا سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عنوان کرده بازنشسته‌ها نمی‌توانند در سمت‌های رئیس‌، دبیرکل و خزانه دار حضور داشته باشند زیرا این سه جایگاه شغل محسوب می‌شود.
در صورت اجرای این قانون در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند یکی از گزینه‌هایی که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده رد صلاحیت خواهد شد. جالب اینکه حیدر بهاروند از سوی خیلی از نامزدها به عنوان نایب‌رئیس‌اول و دوم معرفی شده و در صورتی که رد صلاحیت شود به احتمال قوی به عنوان یکی از نواب انتخاب و در تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال باقی خواهد ماند.
کاشانی گزینه نزدیک به تاج
حبیب کاشانی دیگر نامزد شناخته شده ریاست فدراسیون فوتبال است. او اسلامیان را به عنوان نایب‌رئیس‌اول و بهاروند را به عنوان نایب‌رئیس‌دوم معرفی کرده است. این ترکیب همان ترکیب مورد وثوق مهدی تاج است. در زمان ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال اسلامیان عضو هیئت‌رئیسه و مشاور عالی رئیس‌فدراسیون بود و ارتباط بسیار نزدیکی با تاج داشت. بهاروند نیز همزمان با نایب‌رئیسی دوم، ریاست سازمان لیگ را برعهده داشت.  شاید بر همین اساس که در محافل فوتبالی عنوان می‌شود که حبیب کاشانی گزینه مرد نظر مهدی تاج رئیس‌مستعفی فدراسیون فوتبال است. البته نزدیکان تاج می‌گویند او دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد و حتی نمی‌خواهد در این زمینه اظهار نظر نیز بکند.
وزارت ورزش از قریب حمایت می‌کند؟
دیگر نامزد ریاست فدراسیون فوتبال که گفته می‌شود  شانس اش برای رسیدن به صندلی ریاست زیاد است، حسینعلی قریب است. درباره قریب گفته می‌شود که گزینه نزدیک به وزارت ورزش است. او در ترکیب خود منصور قنبرزاده را به عنوان نایب‌رئیس‌اول و حیدر بهاروند را به عنوان نایب‌رئیس‌دوم معرفی کرده است.  قریب زمانی هم که عباسی وزیر ورزش و جوانان بود در رقابت با علی کفاشیان گزینه مورد حمایت وزارت ورزش بود ولی در نهایت نتوانست رای بیاورد. درست است که این روزها برخی در محافل دوستانه مدعی می‌شوند وزارت خانه با حمایت از قریب می‌خواهد شعبه دوم وزارت ورزش را در فدراسیون فوتبال دایر کند ولی قریب در گذشته نشان داده مدیر مستقل و کاربلدی است و بعید است در صورت حمایت وزارت ورزش نیز چشم و گوش بسته خواسته‌های وزارتخانه را در فدراسیون فوتبال اجرا کند. لازم به یادآوری است که انتخابات فدراسیون فوتبال 25 اسفندماه برگزار می‌شود و 75 عضو مجمع که حق رای دارند، رئیس‌جدید را انتخاب خواهند کرد. هر چند که از حالا قضاوت درباره نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال زود است ولی انتظار می‌رود مجمع فدراسیون فوتبال با چشمان باز به دور از هر گونه جناح و باندبازی تنها به منافع ملی توجه داشته باشد و فردی را به عنوان رئیس‌انتخاب کند که بتواند به ورزش ایران خدمت کند.