kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
تیره روزی‌های صنعت نفت آبادان با شکست خانگی مقابل گل‌گهر ادامه یافت

صعود موقت تراکتور به رده دوم جدول

تیم فوتبال تراکتور با شکست میهمان خود سایپا به طور موقت به رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد.




هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از عصر دیروز با انجام 5 بازی در شهرهای مختلف کشور آغاز شد.در نخستین دیدار دیروز دو تیم تراکتور تبریز و سایپای تهران از ساعت ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان، شاگردان ساکت الهامی موفق شدند حریف پایتخت‌نشین خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهند.این تیم سایپا بود که ابتدا توسط محمدرضا سلیمانی در دقیقه هفت از روی نقطه پنالتی به گل رسید اما این پایان کار نبود و تیم میزبان خیلی سریع به بازی برگشت. ابتدا اشکان دژاگه در دقیقه ۱۶ با یک شوت دیدنی از راه دور نتیجه را به تساوی رساند. ۲ دقیقه بعد ارسال از راه دور حاج صفی به طور اتفاقی وارد دروازه اکبر منادی شد تا سرخپوشان از حریف خود پیش بیفتند. حملات تراکتور ادامه پیدا کرد تا اینکه رضا اسدی همانند دیدار رفت موفق به گلزنی شد. این بازیکن در دقیقه ۲۸ روی یک کار تیمی و پاس دژاگه گل سوم را به ثمر رساند تا در همان نیمه نخست تکلیف سایپا یکسره شود. در ۴۵ دقیقه دوم نیز اتفاقی خاصی رخ نداد تا تراکتور با این پیروزی ۳۷ امتیازی شود و به طور موقت به رده دوم صعود کند و جای سپاهان را بگیرد.
در تهران تیم فولاد موفق شد پیکان را شکست دهد تا این تیم تهرانی به قعر جدول سقوط کند. در این دیدار که در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد تیم فولاد با پیروزی دو بر یک به پیروزی رسید. گل‌های مسابقه را آیاندا پاتوسی (23) و لوسیانو پریرا(84)برای فولاد و علیرضا کوشکی(88)برای پیکان به ثمر رساندند.
تیم گل گهر سیرجان با برتری 2 بریک و خارج از خانه مقابل صنعت نفت آبادان توانست از منطقه خطر خارج شود.بازی با عملکرد بهتر شاگردان مجید جلالی آغاز شد و بعد از گذشت ۲۷ دقیقه، یونس شاکری توانست روی پاس احمد زنده روح سیرجانی‌ها را به گل اول برساند. بعد از این گل، صنعت نفت تلاش خود را برای جبران گل خورده آغاز کرد. تلاش‌های این تیم در نیمه نخست راه به جایی نبرد تا رفته رفته آثار جدایی اسکوچیچ از طلایی‌پوشان آبادان مشخص شود. با شروع نیمه دوم، تغییراتی در ترکیب صنعت نفت ایجاد شد که برای جبران گل خورده کافی نبود اما در دقایق پایانی بازی، رضا جبیره تبدیل به تعویض طلایی آبادانی‌ها شد. او چند دقیقه بعد از ورود به زمین در محوطه جریمه حریف پنالتی گرفت و فرصت خوبی برای جبران گل خورده فراهم شد.عیسی آل کثیر، آقای گل صنعت نفت و لیگ برتر پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه محکم او از زیر دستان میلاد فراهانی وارد دروازه شد تا بازی یک بر یک شود اما این پایان کار نبود.در حالی که گل گهر در آستانه از دست دادن پیروزی بود، یونس شاکری با ضد حمله تند و تیز به دروازه صنعت نفت رسید و ضربه او در موقعیت تک به تک توسط سالاری دفع شد و در بازگشت ضربه چیپ شاکری از بالای سر مدافع و دروازه نفت تبدیل به گل دوم گل گهر شد تا این تیم بعد از مدت‌ها سه امتیاز بازی خارج از خانه را کسب کند.
در مازندران تیم‌های نساجی و پارس جنوبی جم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و زیر بارش شدید باران به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با تساوی صفر- صفر به پایان رسید.
در آخرین دیدار دیروزتیم شاهین شهرداری بوشهر از ساعت 16:15 در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر و در حضور حدود 7 هزار تماشاگر به مصاف تیم ماشین ‌سازی تبریز رفت که مسابقه با نتیجه 3 بر یک به سود شاهین به پایان رسید.گل‌های شاهین را در این بازی میلاد صارمی(۲۵)،اسماعیل شریفات(35)و حسن نجفی(۲+۹۰) به ثمر رساندند. هرچند نتیجه این مسابقه در پایان به نفع شاهین بود ولی بازیکنان ماشین‌‌سازی هم موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند و دو بار هم توپ را به تیر دروازه زدند اما در نهایت فقط یکی از گل‌ها را توسط عزیز معبودی در دقیقه ۶۸ جبران کردند.این سومین پیروزی شاهین در این فصل است که همه آنها در سه هفته گذشته به دست آمده است. برنامه  ادامه دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر به این شرح است:
یکشنبه 4 اسفند 1398
*شهر خودرو.......................نفت‌ مسجدسلیمان(ساعت15:30)
*سپاهان..............................................پرسپولیس(ساعت16:15)
*استقلال..............................................ذوب آهن(ساعت18:30)