kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

فاز سوم خط اول مترو تبریز افتتاح شد

با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، فاز سوم خط اول متروی تبریز با 7/2 کیلومتر طول و هفت ایستگاه به بهره‌برداری رسید.


تبریز‌- خبرنگار کیهان‌:

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در این مراسم گفت: با تلاش تمام متولیان امر افتتاح خط اول مترو به صورت کامل محقق شد و از ایستگاه ۱۲ تا ایستگاه ۱۸ خط اول مترو به صورت آزمایشی روزانه سه ساعت مسافرگیری می‌شود. مصطفی مولوی‌فرد اظهار کرد: این فاز با 7/2 کیلومتر و هفت ایستگاه که فعلا سه ایستگاه آن به صورت عبوری خواهد بود، فعالیت خود را آغاز کرده است . مدیر‌عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به اشتغال بیش از۱۴۰۰  نفر در پروژه بزرگ قطار شهری تبریز گفت: اگر تامین بودجه و املاکی که شهرداری در اختیار ما قرار داد، نبود، امروز مترو همچون سال‌های قبل در آستانه تعطیلی قرار داشت.
مولوی، با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه «میدان کهن» در این آیین اظهار کرد: محل این ایستگاه یکی از قدیمی‌ترین میادین شهر تبریز است و همجواری آن با بازار بزرگ شهر، نقش تاثیر گذاری در ارتباطات و تجارت داشته است؛ این میدان محل تقاطع و تبادل سه خط مترو است که امیدواریم با کمک دولت و پیگیری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با توسعه راه‌ها، تبریز به عنوان پل ارتباطی بین ایران و اوراسیا نقش آفرینی کند.
 خط اول مترو به طول 17/2کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.
عملیات اجرایی قطار شهری تبریز در اوایل دهه ۱۳۸۰ شمسی همزمان با شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز آغاز شد. تا به امروز تنها ۱۲ کیلومتر از خط اول قطار شهری تبریز فعالیت می‌کرد.