kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
چین

«کرونا» بی‌رحم ترین قاتل سال 2020

کرونا تاکنون جان هزار و 483 انسان را گرفته است و ۵۲ هزار نفر دیگر نیز در حال دست و پنجه زدن با آن هستند.




  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمیسیون ملی بهداشت وسلامت چین اعلام کرد ۵۲ هزار و ۵۶۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و 16 هزار و ۶۷ مورد مشکوک به این بیماری نیز گزارش شده است که از افراد مبتلا شده حال 8 هزار و ۲۰۴ نفر وخیم است. درمجموع پنج هزار و ۹۵۰ نفر از افراد مبتلا شده بهبود یافتند و هزار و 483 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
سازمان جهانی بهداشت نیز با اعلام اینکه تغییر قابل توجهی در انتشار ویروس کرونا روی نداده است، اعلام کرد: افزایش موارد ویروس کرونای جدید در چین بیانگر تغییر روش‌های غربالگری و محاسباتی در مورد این بیماری از سوی پزشکان است و نه تشدید این بیماری همه‌گیر.
همچنین وزارت بهداشت ژاپن نیز از ثبت اولین مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی‌‏، «کاتسونوبو کاتو» وزیر بهداشت ژاپن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: اولین قربانی ویروس کرونا در این کشور ‏ یک زن ۸۰ ساله است که از روز اول فوریه در بیمارستان قرنطینه شده بود.
کاتو همچنین تاکید کرد: دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن ثبت شده است. یک راننده تاکسی هفتاد ساله در توکیو، پایتخت ژاپن و یک پزشک ۵۰ ساله شاغل در بیمارستانی در غرب این کشور به این بیماری مبتلا شدند. در همین حال، ابتلاء ۴۴ نفر دیگر به ویروس کرونا در کشتی تفریحی پرنسس الماس در یکی از بنادر ژاپن تائید شده است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشتی به ۲۱۸ نفر رسیده است. در مجموع سه هزار و ۵۰۰ نفر در این کشتی حضور دارند.
ژاپن روز پنجشنبه ۲۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده بود. ویروس کرونا برای اولین بار در ماه دسامبر ۲۰۱۹ و در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد.
اما در آلمان نیز شیوع کرونا از حضور یک خانم چینی مهمان در شرکتی در ایالت بایرن آغاز شد و با سرایت آن به ۱۴ نفر و تایید دو مورد دیگر در میان مسافران بازگشته از ووهان، شمار افراد آلوده تاکنون در آلمان به ۱۶ نفر رسیده است.
نخستین مورد آلوده به ویروس کرونا مربوط به کارمند یک شرکت سازنده قطعات خودرو موسوم به «وباستو» در ایالت بایرن بود که پس از آن به ۱۳ فرد دیگر از جمله کارکنان و اعضای خانواده آن‌ها سرایت کرد.
با توجه به اینکه بروز نخستین علائم این ویروس دو هفته زمان می‌برد کارخانه وباستو با هزار نفر کارمند کار خود را تعطیل کرد.
مجلس فدرال آلمان با بررسی اوضاع درباره اقدامات پیشگیرانه مقابل شیوع ویروس کرونا جلسه ویژه تشکیل داد.