kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
امام جمعه قم:

مردم فریب وعده‌های دروغین را نخورند

امام جمعه قم گفت: کسی که با هزینه‌های سنگین و میلیاردی به مجلس راه یابد، به جای تلاش برای حل مشکلات مردم، به دنبال جبران هزینه‌های انتخاباتی خود خواهد رفت.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: نامزدها برای ورود به مجلس باید آرای مردم را جذب و اخذ کنند اما باید توجه داشت که این رأی حلال و براساس اصول و اخلاقی شرعی به دست آمده باشد نه با توهین و تخریب رقبا و دروغ پردازی و توسل به هر وسیله‌ای.
وی اظهار داشت: متأسفانه برخی نامزدها با وعده‌های دروغ و غیرعملی تلاش می‌کنند رأی دهندگان را مجذوب خود کنند، اینجاست که مردم باید هوشیار باشند و فریب وعده‌های غیرممکن و دروغ را نخورند البته مردم متوجه هستند و مراقبت می‌کنند ولی نهادهای نظارتی نیز باید به وظیفه خود عمل کنند و نگذارند نامزدها با توسل به دروغ و وعده‌های توخالی موفق به ورود به مجلس شوند و مجلس را به محلی برای زدوبندها تبدیل کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اگر فردی هزینه‌های میلیاردی تبلیغات را از جیب خودش داده باشد، بعد از ورود به مجلس به فکر جبران خواهد بود و اگر سرمایه‌سالاران این هزینه‌ها را تأمین کرده باشند، نماینده وامدار آنهاست و در خدمت پولداران خواهد بود و نه عامه مردم مظلوم که به او رأی داده‌اند.
وی حمایت مستکبران و ضد انقلاب از برخی کاندیداها را شاخص خوبی برای تشخیص نمایندگان اصلح عنوان کرد و گفت: جای چنین افرادی در مجلس نیست زیرا چنین کسانی در گفتار و کردار در خدمت دشمنان اسلام خواهند بود.
خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهر قم و وجود علما و مراجع تقلید در این شهر تصریح کرد: شهر قم مأوای اهل بیت علیهم‌السلام و موطن پیروان آنهاست، بنابراین همه مردم بخصوص زائرین و مجاورین باید حرمت آن را پاس بدارند و خطوط قرمز را بشناسند و رعایت کنند.
وی همچنین میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) را گرامی‌داشت و خاطرنشان کرد: آن سیده مظلومه اسوه زنان و عموم مردم در این عالم و سرور بانوان هر دو عالم می‌باشد.