kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
گزارشی از راهپیمایی 22 بهمن در یک روستای شمالی

پیته‌نویی‌ها امسال هم ترامپ را تحقیر کردند

اهالی روستای «پیته‌نو» مازندران همراه کربلایی اسکندر رضایی و اشعار پرمضمونش، امسال هم بر دهان ترامپ کوبیدند و تابوت آمریکا را به آتش کشیدند.




سرویس سیاسی -

مردم انقلابی روستای «پیته‌نو»، 22 بهمن امسال نیز در نمایی زیبا، وفاداری خدشه‌ناپذیر خود به انقلاب را نشان دادند. راهپیمایی 22 بهمن علاوه بر شهرها، درون روستاها نیز برگزار می‌شود اما بازتاب چندانی ندارد. روستای «پیته‌نو» که در بخش یانه‌سر دهستان شهدای بهشهر در استان مازندران واقع شده، یکی از روستاهایی است که مردمانش در چند سال اخیر، همگام با مردم سراسر کشور در روز
22 بهمن راهپیمایی کرده و ضمن ابراز پشتیبانی خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مشت محکم خود را بر دهان بدخواهان انقلاب کوبیده‌اند.
انتشار فیلم کوتاهی از راهپیمایی سال گذشته اهالی این روستا در روز 22 بهمن 97، با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و کیهان در گزارشی با عنوان «پاسخ کربلایی اسکندر و اهالی روستای «پیته‌نو» به زبان‌درازی‌های ترامپ» که حاوی گفت‌وگو با دهیار این روستا و همچنین کربلایی اسکندر رضایی بود، ابعاد دیگری از این راهپیمایی را رسانه‌ای کرد.
افزون بر دلدادگی مردمان این روستا به انقلاب اسلامی، اتفاق جالب توجه این راهپیمایی، سرودن اشعاری ساده اما پرمعنا از سوی کربلایی اسکندر است که خود او نیز، به قرائت آن در مراسم راهپیمایی می‌پردازد.
در کلیپی که سال قبل منتشر شد، وی میکروفون به دست با ذکر صلوات، خواندن را آغاز می‌کند؛ این جشن انقلابه، ترامپه حال خرابه... در مرکز تصویر مترسکی از ترامپ وجود داشت که همراه با خواندن، مردی دیگر با ریتمی هماهنگ با چوب بر سر ترامپ می‌زد و حاضرین با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود کافر»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر منافق و فتنه‌گر» که متناسب با‌ اشعار خواننده بود، به او پاسخ می‌دادند. مضمون اشعار وی نیز تحلیل تحولات و مسائل منطقه‌ای بود.
اهالی روستای «پیته‌نو» امسال نیز راهپیمایی 22 بهمن را برگزار کردند و کربلایی اسکندر به سیاق سال قبل، اشعاری را که خود سروده است، در این مراسم قرائت کرد. تصویری که از این راهپیمایی برای کیهان ارسال شده، هوایی برفی و زمین و درخت و سقف منازل روستا را پوشیده از برف نشان می‌دهد و کربلایی اسکندر در حالی‌که در کنارش تابوت آمریکا در شعله‌های آتش می‌سوزد، میکروفون به دست دارد و شعر می‌خواند. مردم روستا نیز به خط شده‌اند و پرچم سه رنگ ایران و تراکت‌هایی که روی آنها «من انقلابی‌ام» و «مرگ بر آمریکا» نوشته شده در دست دارند.
بخشی از این شعر که به زبان محلی سروده شده به این شرح است؛ «فرمایش رهبر ما این پیام * قوی بواشیم همه حال یک کلام» «خونت قیامتی به پا هکارده * کلید فتح قدس رو بیارده» «سردار دل‌ها رو ترور هکاردی * خیانت قرنه ته رو هکاردی» «مقاومت بهوته [می‌گه] باید بوری * عمودی بموهی افقی بری[می‌روی])» «جنتلمنی ته تمام بویه * روح پلیدته عیان بویه» «ضربه مغزی ته بوی ای ترامپ * دلقک بی‌خاصیتی ای ترامپ» «طرح شما قبل شما بمرده * نتانیاهو ته آبروره بورده» «خیانت قرن ته هم باطله * نتانیاهو هم مثل ته جاهله» «اون گاو شیری ته هم قاتله * سه کله‌پوکی شما کامله»
کربلایی اسکندر رضایی 53 ساله است. کار اصلی‌اش کشاورزی و باغداری است، دیپلم دارد و خود از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس است. او سال گذشته به کیهان گفته بود: یک شب که پای اخبار بودم، دیدم ترامپ خیلی زبان‌درازی می‌کند و با خودم گفتم باید جوابش را بدهیم. همین جرقه‌ای شد برای اینکه برای راهپیمایی 22 بهمن شعر بگویم و بخوانم.
کربلایی اسکندر خاطرنشان کرده بود: ان‌شاءالله جوانان همیشه پای‌کار انقلاب و نظام باشند و هیچ‌وقت دلسرد و خسته نشوند. هرچه هست رهبری و ولایت است و آنهایی که چیزهای دیگری می‌گویند، حرفشان هیچ ارزشی ندارد. راه سعادت راه ولایت و شهداست.