عضو هیئتمدیره جامعه صنعت کفش:
کفشهای ایرانی برای تامین بازار شب عید کافی است
عضو هیئتمدیره جامعه صنعت کفش با بیان اینکه شناسه کالا، ابزار مناسبی برای مبارزه با قاچاق کفش محسوب میشود، گفت: کفشهای ایرانی کاملاً نیازهای شب عید را پوشش میدهد.
علی لشکری در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، درباره ضرورت اجرایی شدن طرح شناسه کالا در صنعت کفش اظهار داشت: طرح شناسهدار کردن کفش، یک ابزار عالی برای مبارزه با قاچاق این کالا محسوب میشود اما بدیهی است که این طرح باید با ملاحظات خاصی اجرایی شود.
وی افزود: در گام اول طرح شناسه کالا، ابتدا باید از کفشهای وارداتی آغاز کرد و در گامهای بعدی به سراغ محصولات برند و سایر تولیدات داخلی رفت. همچنین در اجرای این طرح بایستی اولویتبندی قیمتی بهعنوان یک مؤلفه مهم در نظر گرفته شود. عضو هیئتمدیره جامعه صنعت کفش با تأکید بر اینکه کفشهای ایرانی کاملاً نیازهای شب عید را پوشش میدهد، بیان کرد: واردات رسمی کفش در سال 97 نزدیک به هشت میلیون دلار بوده که در مقایسه با آمار سال 96 به میزان 78 درصد کاهش پیدا کرده است.
لشکری ادامه داد: بر اساس آمار ارائهشده از سوی گمرکات کشورهای صادرکننده به ایران، میزان واردات کفش به کشور در سال 2017 بیش از 330 میلیون دلار و در سال 2018 نزدیک به 180 میلیون دلار بوده که این ارقام حاکی از کاهش 46 درصدی واردات کفش به ایران در سال گذشته است.
وی افزود: کاهش واردات و مبارزه با قاچاق موجب آن شد که صنعت کفش گامهای بزرگی در زمینه شکوفایی تولید داخلی مخصوصاًً در حوزه کفشهای ورزشی بردارد، خاطرنشان کرد: بیش از 85 درصد مواد اولیه کفش در داخل کشور تولید میشود.
عضو هیئتمدیره جامعه صنعت کفش گفت: در سال جاری موفق به داخلیسازی یک ماده اولیه مهم صنعت کفش به نام «پلی اوریتان» شدهایم.