kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
عضو هیئت‌مدیره جامعه صنعت کفش:

کفش‌های ایرانی برای تامین بازار شب عید کافی است

عضو هیئت‌مدیره جامعه صنعت کفش با بیان اینکه شناسه کالا، ابزار مناسبی برای مبارزه با قاچاق کفش محسوب می‌شود، گفت: کفش‌های ایرانی کاملاً نیازهای شب عید را پوشش می‌دهد.





علی لشکری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، درباره ضرورت اجرایی شدن طرح شناسه کالا در صنعت کفش اظهار داشت: طرح شناسه‌دار کردن کفش، یک ابزار عالی برای مبارزه با قاچاق این کالا محسوب می‌شود اما بدیهی است که این طرح باید با ملاحظات خاصی اجرایی شود.
وی افزود: در گام اول طرح شناسه کالا، ابتدا باید از کفش‌های وارداتی آغاز کرد و در گام‌های بعدی به سراغ محصولات برند و سایر تولیدات داخلی رفت. همچنین در اجرای این طرح بایستی اولویت‌‎بندی قیمتی به‌عنوان یک مؤلفه مهم در نظر گرفته شود. عضو هیئت‌مدیره جامعه صنعت کفش با تأکید بر اینکه کفش‌های ایرانی کاملاً نیازهای شب عید را پوشش می‌دهد، بیان کرد: واردات رسمی ‌کفش در سال 97 نزدیک به هشت میلیون دلار بوده که در مقایسه با آمار سال 96 به میزان 78 درصد کاهش پیدا کرده است.
لشکری ادامه داد: بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی گمرکات کشورهای صادرکننده به ایران، میزان واردات کفش به کشور در سال 2017 بیش از 330 میلیون دلار و در سال 2018 نزدیک به 180 میلیون دلار بوده که این ارقام حاکی از کاهش 46 درصدی واردات کفش به ایران در سال گذشته است.
وی افزود: کاهش واردات و مبارزه با قاچاق موجب آن شد که صنعت کفش گام‌های بزرگی در زمینه شکوفایی تولید داخلی مخصوصاًً در حوزه کفش‌های ورزشی بردارد، خاطرنشان کرد: بیش از 85 درصد مواد اولیه کفش در داخل کشور تولید می‌شود.
عضو هیئت‌مدیره جامعه صنعت کفش گفت: در سال جاری موفق به داخلی‌سازی یک ماده اولیه مهم صنعت کفش به نام «پلی اوریتان» شده‌ایم.