kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    
     رزمی‌کار در تصادف رانندگی درگذشت
شیراز- خبرنگار کیهان: شیما ضیایی آزاد، قهرمان ملی‌پوش ورزش‌های رزمی اهل استهبان فارس بر اثر تصادف در شهرستان شیراز، درگذشت.
روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استهبان اعلام کرد:‌ این ورزشکار استهبانی ساکن شیراز همزمان در چندین رشته ورزش صاحب عنوان بود .در کارنامه این ورزشکار فقید کسب مدال طلای بین‌المللی مسابقات کونگ‌فو به چشم می‌خورد. این ورزشکار ۲۳ ساله استهبانی که همزمان در ورزش‌های کونگ‌فو، کیک‌بوکسینگ، موی‌تای و کاراته فعالیت می‌کرد شامگاه سه‌شنبه در جاده دشت ارژن شیراز در اثر سانحه تصادف درگذشت.
مرگ در معدن
یزد - ایرنا: دو کارگر در معدن تاشکوئیه منطقه سبزدشت شهرستان بافق استان یزد بعلت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.
این اتفاق در محل تونل پشت معدن یاد شده رخ داد.
آتش‌سوزی منزل مسکونی
بیجار - ایرنا : رئیس‌واحد آتش‌نشانی شهرداری بیجار از آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای توابع شهرستان خبر داد .
رسول حیدری گفت : بر اثر نشت نفت از بخاری و آتش گرفتن لوازم منزل یک زن سالمند ۶۵ ساله دچار خفگی و سوختگی شده و جان خود را از دست داد. وی یادآور شد: علت اصلی حادثه در دست بررسی و کارشناسی است امّا احتمال اولیه حاکی از آن است که بر اثر شدت وزش باد و جدا شدن کلاهک بخاری نفتی، ابتدا دود ناشی از سوخت نفت فضای خانه را پُر کرده و موجب مسمومیت ساکن خانه شده و بعد بخاری آتش گرفته و در ادامه لوازم خانه دچار حریق شد.
برخورد مرگبار پژو با تریلی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان هامون گفت: برخورد یک دستگاه پژو پارس با تریلی درکیلومتر 95 محور زاهدان - زابل سه کشته برجای گذاشت.  سرهنگ عباس کشتکار ، افزود: این حادثه در محدوده سه راهی دشتک روی داد. این مقام انتظامی تصریح کرد: در این حادثه راننده و دو نفر از سرنشینان خودرو پژو پارس به علت شدت جراحات وارده جان باختند.
وی عنوان کرد: کارشناس پلیس‌راه علت حادثه را انحراف به چپ پژو پارس اعلام کرده است.
دستگیری کلاهبردار میلیاردی
قم - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری مدیر یک موسسه حقوقی در شهرستان قم به اتهام کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی از 70 نفر از شهروندان خبر داد.  سرتیپ «عبدالرضا آقاخانی» اظهارداشت: در پي شکايت یکی از شهروندان از مدیر یک موسسه حقوقي مبني بر کلاهبرداري، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد، موسسه مذکور اقدام به امور حقوقي و وکالت در محاکم قضائي می‌کرد و با تبليغات گسترده در برخی رسانه‌ها، فضاي مجازي، نصب بيلبورد و بنر در سطح شهر و همچنین تبليغات ميداني بر روي برخی اتوبوس‌ها و تاکسي‌هاي شهري و ... ضمن ادعاهاي واهي و عوام‌فريبانه از قبيل وکالت پرونده به صورت گروهي، استفاده از قضات بازنشسته و با تجربه، استرداد وجه و پرداخت خسارت به شاکي در صورت عدم موفقيت در پرونده و... توانسته اعتماد تعداد زيادي از شهروندان را جهت پيگيري امور حقوقي و قضائي و عقد قرارداد جلب کند. وی افزود: در ادامه تحقيقات، کارآگاهان پی بردند رئيس اين موسسه داراي شش فقره سابقه کيفري با انواع محکوميت‌هاست که در خصوص اخذ تسهيلات بانکي فعاليت داشته و داراي شکات زيادي است که با دستگیری متهم، دفتر شرکت پلمب و نامبرده با حکم قضائی روانه زندان شد.
کشف کالای قاچاق
خرم آباد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف البسه و لوازم آرایشی - بهداشتی قاچاق در شهرستان «سلسله» خبر داد .
سرتیپ «حاجی محمد مهدیان نسب» گفت : ماموران انتظامی شهرستان «سلسله» در اجرای طرح نقطه‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مواصلاتی خرم آباد - نورآباد  به یک دستگاه  خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ مظنون و پس از تعقیب و ‌گریز در نهایت آن را متوقف کردند . وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودرو توقیفی چهار هزار و 390 ثوب  انواع البسه و یک هزار و 100 عدد کرم ضد آفتاب کشف و دو  نفر را در این رابطه دستگیر کردند ، تصریح کرد : کارشناسان  ارزش بار مذکور را دومیلیارد  ریال  اعلام کردند  و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.