kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



با پرسه‌ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه‌رو می‌شویم که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. انتشار این مطالب به معنی تایید آنها از سوی کیهان نیست.
 انتخابات مجلس
 حسین غیبی: «انتخابات، نمونه بلوغ سیاسی مردم یک کشور است. کشورهایی که انتخابات ندارند یا در فضای استبداد حزبی ساکت هستند یا هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده اند. اما حضور پرشور و منطقی مردم ایران در انتخابات، به دنیا نشان داده که با انقلاب اسلامی مردم ایران به بلوغ سیاسی بی‌بدیلی رسیده‌اند.»
فاطمه سادات: «به کی رای میدی؟ به کسی که وعده‌هاش قابل اجرا باشه...»
درس مذاکره
 فروزش: «روحانی از همه چی درس مذاکره می‌گیره؛ از عاشورای حسینی، از انقلاب خمینی، از جنگ تحمیلی، از انرژی هسته‌ای، از قاسم سلیمانی، از ترک دیوار، از صدای آب، از ...»
مرگ بر اسرائیل
 مصطفی غفاری: «ترجمه بخشی از سرود ملی رژيم اسرائيل: هنوز همه‌ آرزوهایمان محقق نشده؛ تا بلرزد برخود هرکه دشمن ماست؛ تا نیزه‌هایمان را در سینه‌هایشان فرو نشانیم! و ببینیم سرهایشان از بدن جدا شده و آنگاه ملت برگزیده‌ خدا خواهیم بود؛ الان جاشه یه مرگ بر اسرائیل محکم بگی.»
پیگیر مجلس قوی شویم
 امیر بردبار هم با انتشار تصویری با این عبارت که «نماینده‌ای که غذا می‌دهد به درد آشپزخانه ننه‌اش می‌خورد؛ نه خانه ملت!» نوشت: «انصافا حرفش حسابه ولی با این روند، داوطلبی باقی می‌مونه؟! بیایم قول بدیم غذای داوطلب‌ها رو نخوریم و اگر هم خوردیم به اونا رای ندیم و پیگیر تشکیل یه مجلس قوی بشیم با انتخاب یک نماینده خوب.»
اشکالات لیست‌ها
 امیرحسین ثابتی: «از اشکالات لیست‌های انتخاباتی این است که از قبل مشخص می‌کنند باید مثلا 5 خانم در لیست باشند! اما اگر مثلا کاندیداهای اصلح خانم 7 نفر بود 2 نفر حذف می‌شوند! یا اگر فقط 1 خانم اصلح بود به‌زور 4 غیر اصلح اضافه می‌شود! ویترین مغازه که نیست! افراد اصلح را درلیست بگذارید، فارغ از جنسیت!»
عراق و حاج قاسم
 کانال تلگرامی دلنوشته های یک عراقی به مناسبت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی نوشت:
«۴۰روز گذشت و هر صبحی بیدار می‌شویم به این امید که شهادت حاج قاسم خواب بود نه واقعیت.
۴۰ روز گذشت و مردم در ایران و عراق و لبنان و سوریه و دیگر کشورها هنوز رفتن حاج قاسم را باور ندارند.
۴۰ روز گذشت و هنوز قلب‌ها از عشق و محبت به حاج قاسم می‌تپد.
هر وقت عکس یا فیلم از حاجی می‌بینیم داغ دلمان تازه می‌شود.
هنوز اشک چشم‌ها بر حاج قاسم جاری است.
کودک و نوجوان. زن ومرد. جوان وپیر. همه و همه جای خالی ایشان را حس می‌کنند.
در عراق خیلی‌ها را می‌شناسم هنوز و هنوز نتوانستند رفتن حاجی را باور کنند. اغلب سردار را یک‌بار هم ندیده بودند. اما در این ۴۰ روز، هر روز یاد حاج قاسم را زنده نگهداشتند... بچه‌های حشد‌الشعبی که ۴۰ روز داغدار از دادن پدر مهربانشان هستند. هر شب بچه‌های حشد در میادین جهاد در سامرا در جرف‌الصخر در بیجی در سدالعظیم  ودر جای جای مناطق جهاد و فداکاری جای حاج قاسم را حس می‌کنند.
حاج قاسم چه می‌کنید با ما؟؟ سردار با دل مردم چه کردی؟؟»
ازدواج چهار بال داره
 فرشته عسکری: «ازدواج دو بال نداره، ازدواج چهار بال داره؛ رابطه تو و همسرت، رابطه تو با خانواده همسرت، رابطه همسرت با خانواده تو و رابطه خانواده همسرت با خانواده تو. پس نگو فقط رابطه خودم و همسرم. هر کدام از این رابطه‌ها که خراب شد، امکان مجادله، اختلاف، دعوا و جدایی زیاد می‌شه.»