kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
چین

بیش از هزار نفر قربانی کرونا شدند

قربانیان ویروس کرونا به هزار و ۱۱۴ نفر افزایش یافت.




   به گزارش خبرگزاری صداوسيما،  بعد از مرگ ۹۳ نفر دیگر به‌علت ابتلا به کرونا در چین تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور از ۱۱۱۰ نفر فراتر رفت و به ۱۱۱4 نفر رسید.
کمیسیون ملی بهداشت و سلامت چین اعلام کرد تا دیروز ۴۴ هزار و ۷۴۲ نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شدند که وضعیت ۸ هزار و ۲۰۴ نفر آنها وخیم است. همچنین از مجموع مبتلایان به این ویروس چهار هزار و ۸۰۰ نفر بهبود یافتند. ۱۶ هزار و ۶۷ نفر نیز مشکوک به این ویروس گزارش شده است.
«ژونگ نانشان» از کارشناسان آکادمی ‌مهندسی چین گفت: بر اساس بررسی‌های مدل‌های ریاضی اوج ابتلا به کرونا در چین از اواسط ماه فوریه تا اواخر این ماه (اوایل اسفند) خواهد بود.
در این مدت اکثر مردم از مسافرت برمی‌گردند و برخی هم نگران آن هستند که تغییرات جوی در این بازه زمانی به شیوع موج جدیدی از ویروس کرونا منجر بشود. با توجه به شرایط کنونی من فکر نمی‌کنم که بار دیگر شاهد اوج ابتلا به این بیماری باشیم. استان «هوبئی» مرکز جدید شیوع ویروس کرونا در چین است که پیدایش ویروس کرونا در آن به ماه دسامبر
 برمی‌گردد.
سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرد ۹۹ درصد از مبتلایان به کرونا در چین هستند البته این ویروس همچنان خطری بزرگ برای جهان محسوب می‌شود.
همچنین برخی منابع از ثبت ۳۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشتی قرنطینه شده ژاپنی «دایموند پرنسس» خبر داد.
ویروس کرونا موجب شد بزرگ‌ترین بانک سنگاپور ۳۰۰ کارمند خود را تخلیه کند.
بانک دی‌بی‌اس (DBS)، بزرگ‌ترین بانک کشور سنگاپور، پس از کشف یک مورد تایید شده از ویروس کرونا، در یک اقدام احتیاطی ۳۰۰ کارمند دفتر مرکزی خود را تخلیه کرد تا مدتی از خانه‌هایشان به کار خود ادامه خواهند داد.
 شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود 10‌ تریلیون دانگ (430 میلیون دلار) به خطوط هواپیمایی ویتنام خسارت وارد کرده است.
دولت ویتنام روز چهارشنبه با اعلام این خبر، تأکید کرد این خسارت نتیجه محدود شدن سفرها بین ویتنام و چین است.