kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴

اخبار کوتاه اجتماعی



کمک ۳۲۰ میلیون تومانی راهپیمایان ۲۲ بهمن
به کمیته امداد تهران
ایسنا- مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد: در راهپیمایی امسال بیش از ۳۲۰ میلیون تومان کمک نقدی از مردم خیر تهران دریافت شد که نسبت به سال گذشته که ۱۱۶ میلیون تومان بود، بیش از دو برابر رشد داشته است.
جابه‌جایی رایگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
از راهپیمایان 22 بهمن با مترو
شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه- مترو تهران در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۸۱ نفر را به صورت رایگان جابه‌جا کرد.
تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد
ایسنا- مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با رد خبر خوراندن تریاک در مرغداری‌های کردستان اعلام کرد که بازرسی‌های این سازمان به دقت انجام می‌شود و تاکنون هیچ مشاهده و گزارشی از این موضوع دریافت نکرده‌ایم.
تدابیر ویژه اتوبوسرانی تهران برای مراسم اربعین شهید سلیمانی
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران- به مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره)، اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم، از ساعت 17 روز پنج‌شنبه 24 بهمن‌ ضمن تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل مراسم تهران، به شرح زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان به صورت رایگان می‌‌‌کند: سامانه 1: چهارراه تهرانپارس ـ پایانه شمشیری.  سامانه 2 : پایانه خاوران ـ شهرک شهید بروجردی. سامانه 3 : شهرک شهید محلاتی ـ میدان نبوت. سامانه 4: بازار دوم نازی‌آباد. سامانه 5: فلکه دوم صادقیه – تهرانسر. سامانه 6: میدان شهرری.
بدهی 2450 میلیاردی تهرانی‌ها به شهرداری
بابت عوارض نوسازی و پسماند
ایسنا- مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران از انتشار انبوه قبوض عوارض پایدار سال ۹۸ خبر داد و گفت: با اینکه حدود۵۰ درصد مردم عوارض خود را پرداخت می‌کنند؛ اما شهروندان دو هزار ۴۵۳ میلیارد تومان عوارض معوق در دو حوزه نوسازی و پسماند دارند.
اهدای سلول‌های بنیادی فقط در ۳ ساعت
خبرگزاری صداوسیما- فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی کودکان گفت: روند اهدای سلول‌های بنیادی؛ بی‌خطر و بدون زخم و جراحت تنها در مدت سه ساعت در مراکز اهدای سلول بنیادی در سازمان انتقال خون و برخی مراکز دیگر صورت می‌گیرد.
از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید
خبرگزاری صدا و سیما-سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: مردم از تردد غیرضروری در مسیر‌های برفگیر اجتناب کنند و در صورت تردد وسایل ایمنی را همراه داشته باشند.
 وعده 10 ساله دولت برای خرید اتوبوس شهری محقق نشده است
فارس- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به این سؤال که وعده دولت برای کمک به اتوبوسرانی و خرید اتوبوس‌های جدید به کجا رسید، گفت: از سال 89 وعده دولت تاکنون در حد قول بوده و محقق نشده است، ولی تا پایان سال به همت شهرداری چند خطوط مینی بوس و اتوبوس در پایتخت
راه‌اندازی می‌شود.