kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
نماینده مجلس‌:

افزایش وام خرید مسکن تاثیری در خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد ندارد

نایب ‌رئیس ‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش وام خرید مسکن در شرایط کنونی تأثیری در خانه‌‌دار کردن اقشار کم‌‌درآمد جامعه نداشته و دولت به‌جای این کار، مسکن ارزان ‌قیمت برای مردم بسازد.

سیداحسن علوی، در گفت‌وگو با تسنیم در سنندج، با ‌اشاره به وضعیت نگران‌کننده مسکن اظهار داشت: متأسفانه در چند سال گذشته ساخت ‌و ساز در سطح کشور کاهش یافته است و وزارت راه و شهرسازی نیز نتوانسته است به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.
وی افزود: اخیراً دولت نیز تصمیم به ساخت 900 هزار واحد مسکن در کشور گرفته که عملیات اجرایی 400 هزار واحد را آغاز کرده است و از سویی دیگر نیز قرار بر پرداخت و افزایش وام خرید مسکن مطرح شده است.
وی با بیان اینکه ساخت 400 هزار واحد مسکن تا پایان دولت فعلی دور از انتظار است، تصریح کرد: پرداخت وام بیش از 200 میلیون تومانی با بازپرداخت ماهیانه 2 میلیون تومان برای کارگر و قشر متوسط به پایین امکان‌پذیر نبوده و سؤال اینجاست؛ چه‌کسی توانسته این میزان وام با سود بالا را پرداخت کند؟!
وی گفت: انتظار می‌رفت دولت به‌جای افزایش وام خرید مسکن، تسهیلات ارزان ‌قیمت‌تر با بازپرداخت طولانی‌تر برای جوانان در نظر می‌گرفت چرا که افرادی که دارای فقر معیشت‌اند و مشکل دارند، توانایی پرداخت این وام را ندارند.
وی ابراز کرد: دولت به‌جای افزایش وام خرید مسکن، زمین رایگان و مصالح و مسکن ارزان‌قیمت برای مردم بسازد نه اینکه وام با سود بالا پرداخت کند.
رئیس ‌مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود دو میلیون و 800 هزار واحد تا 3 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد و این وضعیت سبب می‌شود که به ‌دلیل بی‌نظارتی دولت، عده‌ای سودجو و سوداگران به‌ موقع قیمت‌ مسکن را افزایش دهند و از شرایط سوءاستفاده کنند.
علوی یادآور شد: در حال حاضر نباید هر متراژ مسکن بیشتر از دو میلیون تومان برای متقاضیان تمام شود درحالی‌که با این شرایط، متقاضیان باید متری چهار تا پنج میلیون تومان پول پرداخت کنند.