kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    2 کشته تصادف
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: تصادف زنجیره‌ای سه خودرو در محور «زاهدان-خاش» دو کشته و دو مجروح برجای گذاشت.
رئیس‌ پلیس‌راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر شش محور «خاش- زاهدان» به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و بلافاصله تیمی از پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده‌، عنوان کرد: در اثر این سانحه‌، یک دستگاه سواری ساینا هنگام سبقت غیرمجاز با یک دستگاه سواری پراید برخورد و در ادامه یک دستگاه پژو 405 با خودرو ساینا تصادف کرد.
وی تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده سواری ساینا و پراید به علت شدت جراحات وارده فوت و راننده و سرنشین پژو 405 نیز مجروح و با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان امام‌خمینی(ره) «خاش» منتقل شدند.
وی خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را انحراف به چپ راننده ساینا نسبت به پراید و بی‌احتیاطی راننده پژو به علت رعایت نکردن فاصله طولی نسبت به ساینا تشخیص داد.
توقيف محموله قاچاق
اراک‌– خبرنگار کیهان‌: جانشین فرماندهی انتظامي استان مرکزی از توقيف یک دستگاه کامیون حامل ماشين ظرفشويي خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ یوسف سپهوند‌، گفت: ماموران انتظامي شهرستان دلیجان در يكي از محورهاي مواصلاتي این شهرستان، خودروی مورد نظر را مورد شناسایی قرار داده و آن را متوقف کردند.
وی خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسي از کامیون مورد نظر، 21 دستگاه ماشين ظرفشويي خارجی فاقد مدارک معتبر گمرکی كشف کردند.
سرهنگ سپهوند اظهار داشت: ارزش تقریبی این محموله قاچاق از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در حدود یک ميلیارد ریال ارزيابي شده است.
 وی خاطرنشان کرد: در اين عمليات دو نفر دستگیر و پس از تشكيل پرونده به دستگاه قضایی معرفي شدند.
مرگ بر اثر مسمومیت گازی
رشت‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا گفت: مردي 49 ساله در شهرستان آستارا بر اثر مسموميت ناشي از استنشاق گاز دي‌اكسيد‌كربن جان خود را از دست داد.
سرهنگ محمد نمازی‌، افزود: اين مرد به علت استنشاق طولاني‌مدت گاز دي‌اكسيد‌كربن ناشي از روشن بودن كپسول گاز پيك‌نيكي در داخل كابين كاميون باري خود‌، مسموم شده و جان خود را از دست داد.
وي افزود: جسد اين مرد با دستور قضايي براي بررسي نهايي و علت مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد.
کشف عتیقه‌جات
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف ‌اشیاء باستانی در شهرستان چرداول خبر داد.
سرتیپ «نورعلی یاری» گفت: کارکنان مستقر در ایستگاه بازرسی پل «سیمره» در راستای برخورد با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه سواری پژو 405 را متوقف کردند. وی خاطر‌نشان کرد: در بازرسی به عمل آمده از داخل خودرو، 11 قطعه ‌اشیاء باستانی مربوط به عصر آهن کشف شد.
وی افزود: برابر ارزیابی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، قدمت ‌اشیاء تاریخی کشف‌ شده مربوط به بیش از چهار هزار و200 سال پیش است.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر شدند.